Status
Inte öppen för fler kommentarer.
B Bitterhetsakademin skrev:
Det finns propagandister och krigshetsare på båda sidor i konflikten. Alla som inte förbehållslöst hyllar Ukraina står inte på den ryska lönelistan utan många är bara vanliga medborgare som försöker sprida en mer nyanserad bild av situationen.
På vilket sätt har Ukraina krigshetsat så att Ryssland invaderade dem?

• Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
Alla som inte förbehållslöst hyllar Ukraina står inte på den ryska lönelistan utan många är bara vanliga medborgare som försöker sprida en mer nyanserad bild av situationen.
Javisst, men du är inte en av dem.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Javisst, men du är inte en av dem.
Då känner du mig bättre än jag själv gör men idag stämplas alla som inte rabiat försvarar Ukraina som i det närmaste en inkarnation av mörkrets furste.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Nissens
Jag drar mitt strå till stacken och försöker undvika att handla varor från länder som gör sig skyldiga till krigsbrott, vad gäller Israel och USA finns en mångfald varor att undvika men som privatperson har jag svårt att finna ryska produkter att bojkotta. Jag fördömer samtliga länder som gör sig skyldiga till krigshets, angreppskrig och brott mot folkrätten.
Är detta ditt fördömande av ryssland?
(Det var det enda jag frågade efter)

• Gilla
HenrikHuslöse och 3 till
  • Laddar…
Då känner du mig bättre än jag själv gör men idag stämplas alla som inte rabiat försvarar Ukraina som i det närmaste en inkarnation av mörkrets furste.
Ja, lite som de som inte försvarade judarna en gång i tiden... vissa konflikter är det faktiskt tydligt vilken part som har skulden, och i det här fallet är det tveklöst Ryssland

• Gilla
  • Älska
  • Haha
pmd och 10 till
  • Laddar…
Enligt uppgifter i Telegraph väntas Trump nu godkänna att de ockuperade områdena tillfaller Ryssland vilket banar väg för en fortsatt fredsprocess även om mycket återstår att reda ut innan ett påskrivet avtal. Trump känner sig förmodligen säker på en tur till Oslo den tionde december nästa år. Vissa lättnader i sanktionerna har redan införts, internationella judoförbundet meddelar att ryska idrottare nu åter får tävla under rysk flagg vilket glädjer Putin som själv varit aktiv inom judo.

• Ledsen
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Enligt uppgifter i Telegraph väntas Trump nu godkänna att de ockuperade områdena tillfaller Ryssland vilket banar väg för en fortsatt fredsprocess även om mycket återstår att reda ut innan ett påskrivet avtal. Trump känner sig förmodligen säker på en tur till Oslo den tionde december nästa år. Vissa lättnader i sanktionerna har redan införts, internationella judoförbundet meddelar att ryska idrottare nu åter får tävla under rysk flagg vilket glädjer Putin som själv varit aktiv inom judo.
Du är inte lite naiv du.
Putin tänker självklart fullfölja sina planer och om clownen i Washington gör något sådant så blir världen mer osäker, även din lilla värld.

Det går inte att ta ditt snack seriöst längre. 😂😂

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
heimlaga och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du är inte lite naiv du.
Putin tänker självklart fullfölja sina planer och om clownen i Washington gör något sådant så blir världen mer osäker, även din lilla värld.

Det går inte att ta ditt snack seriöst längre. 😂😂
Jag tror inte CiW bryr sig så mycket om världen i stort, han verkar ju inte bry sig så mycket om landet han bor i...

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Ukrainas stabschef Jermak har nu fått avgå efter att antikorruptionsbyrån gjort tillslag mot hans kontor så möjligen börjar det vidtas åtgärder mot korruptionen såvida det inte bara är ett spel i en intern maktkamp.
Vad gäller Trump så väljer folket en🤡 så blir det cirkus.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Enligt uppgifter i Telegraph väntas Trump nu godkänna att de ockuperade områdena tillfaller Ryssland
"Trump godkänna"?!? Ska vi skratta eller gråta...

• Gilla
  • Ledsen
blackarrow och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
"Trump godkänna"?!? Ska vi skratta eller gråta...
Det är storpolitik där Ukraina förmodligen inte har mycket att säga till om även om slutavtalet säkert kan bli något bättre för deras del. USA ställer ultimatum om att acceptera eller bli av med USA:s stöd av vapen och underrättelser. De sistnämnda är av ovärderlig betydelse och svåra för EU att kunna ersätta fullt ut. Europas vapenindustri har inte obegränsad kapacitet och mycket av det de producerar går till att bygga upp EU-ländernas försvar och leveranstiderna är ofta fleråriga.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
R
Ukrainas stabschef Jermak har nu fått avgå efter att antikorruptionsbyrån gjort tillslag mot hans kontor så möjligen börjar det vidtas åtgärder mot korruptionen såvida det inte bara är ett spel i en intern maktkamp.
Vad gäller Trump så väljer folket en🤡 så blir det cirkus.
Som sagts tidigare, de har problem med korruption (tacka ryssland för det), men jobbar sedan många år tillbaka med att stoppa den. Att du återigen ljuger, och säger att detta "möjligen skulle vara början" ändrar inte på det faktum.

• Gilla
  • Haha
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
R
Intet, du börjar verkligen bli forumets dumt grinande byfåne :)

• Gilla
  • Haha
Lilak och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ska vi skratta eller gråta...
Gråta....

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Om Europa vill klarar vi mycket väl att hjälpa Ukraina utan USAs stöd, även om det inte blir lika lätt eller bra. Trump kan bara bestämma om vi låter honom.

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.