Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane Fairlane skrev:
Ok, en väldigt enkel fråga ett svara ja eller nej på:

Tror du att Vattenfall höjer avgiften för att staten behöver mer pengar att skicka till slukhålet Ukraina?
Frågan låter sig inte besvaras med ett rakt ja eller nej men alla pengar som går in i statsbudgeten ökar statens utgiftsutrymme och hur medlen fördelas avgör inte jag utan politikerna.

• Wow
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
B Bitterhetsakademin skrev:
Frågan låter sig inte besvaras med ett rakt ja eller nej men alla pengar som går in i statsbudgeten ökar statens utgiftsutrymme och hur medlen fördelas avgör inte jag utan politikerna.
Frågan går inte att besvara, ändå hade du inget som helst problem att påstå det som du nu inte kan besvara med ett ja eller nej, märkligt.

• Gilla
  • Älska
Nissens och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Så du tar tillbaka ditt tidigare påstående?

Inte ens belgarna själva verkar vara alltför förtjusta i tanken eftersom det strider mot de rättsliga principer som rått hittills. Det har spekulerats i om Ryssland skulle kunna blir tilldömt skadestånd i framtiden för konfiskerade medel och att Belgien då skulle bli betalningsansvarigt. Vet att det fördes diskussioner med Norge om ett borgensåtagande med delar av oljefonden som säkerhet för eventuella skadestånd i framtiden.
Vidare har vi den lilla haken att konfiskeringen blir ett prejudikat för framtiden vilket kommer att göra att mindre demokratiska länder drar sig för att ha medel inom EU och i stället tar hem dem eller styr över till ädelmetaller vilket redan sker och är en av orsakerna till den kraftiga ökningen av guld och silverpriset.
Jaha. Rysstrollet arbetar vidare.

Belgarna är bekymrade för vilka slags rättssaker som kan drabba dem i framtiden. Eftersom det här är helt oprövat inom internationell rätt. Helt enkelt för att krigsbrott i den här skalan inte fanns med i föreställningsvärlden bland de som skapade den internationella rätten.
Det är därför Belgarna är rädda.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Nötegårdsgubben och 7 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Så du tar tillbaka ditt tidigare påstående?
Jag kan knappast med vetenskapligt akribi belägga ett kausalt samband om det är vad du begär, i övrigt se tidigare inlägg.

H heimlaga skrev:
Jaha. Rysstrollet arbetar vidare.

Belgarna är bekymrade för vilka slags rättssaker som kan drabba dem i framtiden. Eftersom det här är helt oprövat inom internationell rätt. Helt enkelt för att krigsbrott i den här skalan inte fanns med i föreställningsvärlden bland de som skapade den internationella rätten.
Det är därför Belgarna är rädda.
Skulle krigsbrott i den skalan vara okända?, tillåt mig då friska upp ditt minne med att 1,5 miljoner civila dog i Korea och 2 miljoner i Vietnam. Var det inte Madeleine Albright som sade att 500000 dödade barn i Irak var ett rimligt pris att betala?
Det verkar som USA och Ryssland mäts med skilda måttstockar.
I Laos vräkte amerikanska B52 bombare sina laster över landet så stora delar såg ut som ett månlandskap och där tiotusentals odetonerade bomber årligen dödar ett femtiotal civila varje år många årtionden senare.
Inte för att jag berömmer Ryssland men ställt i jämförelse verkar de gå fram med silkesvantarna på med tjugo tusen civila dödsoffer hittills i kriget Jag fördömer Rysslands agerande med samma kraft som jag fördömer den andra stormaktens övergrepp.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
... USA ...
Istället för whataboutisn, kan du ge källor för dina påståenden om Azov och ukrainska domstolar?

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Istället för whataboutisn, kan du ge källor för dina påståenden om Azov och ukrainska domstolar?
Vad jag skrev om dessa var ur minnet och från skilda källor men om du önskar förkovra dig i ämnet finns förutom Wikipediaartikeln intressanta texter att läsa såväl på Nya Dagbladet som på Global Politics så får du information både från höger och vänster.
Whataboutismanklagelser kommer alltid som ett brev på posten när sakargumenten tryter.

• Haha
  • Älska
Intet och 1 till
  • Laddar…
Vad jag skrev om dessa var ur minnet och från skilda källor men om du önskar förkovra dig i ämnet finns förutom Wikipediaartikeln intressanta texter att läsa såväl på Nya Dagbladet som på Global Politics så får du information både från höger och vänster.
Länka.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens
Jag kan knappast med vetenskapligt akribi belägga ett kausalt samband om det är vad du begär, i övrigt se tidigare inlägg.
Vilket struntprat.

Det du säger är att du inte har några som helst belägg för det du påstår.

Det verkar vara rätt många som genomskådade dig direkt. Nu har du byggt dig en rejäl uppförsbacke. 😊

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens
Jag fördömer Rysslands agerande med samma kraft som jag fördömer den andra stormaktens övergrepp.
Kan du utveckla mer om ditt kraftfulla(?) fördömande av ryssland?
Det skulle vara uppfriskande. 😊

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Kan du utveckla mer om ditt kraftfulla(?) fördömande av ryssland?
Det skulle vara uppfriskande. 😊
Jag drar mitt strå till stacken och försöker undvika att handla varor från länder som gör sig skyldiga till krigsbrott, vad gäller Israel och USA finns en mångfald varor att undvika men som privatperson har jag svårt att finna ryska produkter att bojkotta. Jag fördömer samtliga länder som gör sig skyldiga till krigshets, angreppskrig och brott mot folkrätten.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
R RoAd skrev:
På tal om den användaren, är det fler som får massa PM i denna fråga från hen? Gissar att hen inte får delta i tråden längre men inte kan släppa ämnet. Det stärker i.a.f. mina misstankar om att det finns just en agenda och att jag (och säkert några till) inte underlättar den.
Jag har fått några dylika personliga meddelanden från Intet. Jag tror det är 5 eller 6 stycken. Har slutat läsa dem. Helt uppenbart tar han/hon/den det personligt när Putinpropagandan inte får framföras oemotsagd.

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
Jag drar mitt strå till stacken och försöker undvika att handla varor från länder som gör sig skyldiga till krigsbrott, vad gäller Israel och USA finns en mångfald varor att undvika men som privatperson har jag svårt att finna ryska produkter att bojkotta. Jag fördömer samtliga länder som gör sig skyldiga till krigshets, angreppskrig och brott mot folkrätten.
Då skall du dra konsekvensen därav och sluta sprida deras propaganda.

• Gilla
HenrikHuslöse och 3 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Då skall du dra konsekvensen därav och sluta sprida deras propaganda.
Det finns propagandister och krigshetsare på båda sidor i konflikten. Alla som inte förbehållslöst hyllar Ukraina står inte på den ryska lönelistan utan många är bara vanliga medborgare som försöker sprida en mer nyanserad bild av situationen.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.