Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R
B Bitterhetsakademin skrev:
Allt i det sista inlägget kan verifieras med en titt på Wikipedia och är officiell statistik så knappast vinklat av mig. Där anges +99 procent och länk till WJP:s rankning finns även för den intresserade.
Länk tack. Det finns en hel del wikipediasidor och jag hittar ingen som säger att "långt över 99%" döms i Ukrainska domstolar.

R RoAd skrev:
Länk tack. Det finns en hel del wikipediasidor och jag hittar ingen som säger att "långt över 99%" döms i Ukrainska domstolar.
Han läser i princip direkt ur putinpropagandan.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
R
H heimlaga skrev:
Han läser i princip direkt ur putinpropagandan.
Det känns så.

Och nu har @Bitterhetsakademin haft över två timmar på sig att presentera bevis för att "långt över 99%" döms i Ukrainsk domstol så det verkade (som jag misstänkte) vara påhitt.

För mig är det faktiskt inte så viktigt om det är så eller inte, för mig är det viktigare att visa på hur vissa med alla medel försöker att smutskasta Ukraina och relativisera det ryssland gör. Detta verkar vara ett sådant exempel.

Antingen är dessa individer betalda av ryssland, eller så är de sk. "nyttiga idioter" vilket är lika illa.

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Landet klassas inte som fullvärdig demokrati utan har tilldelats en hybridstatus.
Om vi ska relativisera hamnar väl USA där också, men på väg neråt..

• Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Om vi ska relativisera hamnar väl USA där också, men på väg neråt..
Nog är det så men mellanårsvalet nalkas och Trump är redan en "lame duck" och har snart suttit sina två perioder och kan inte bli omvald. Han visar uppenbara tecken på demens på samma vis som Reagan under sina sista år som president. Usa har en stark konstitution och även om han har viljan till att bli diktator så kommer han troligen att stoppas.

R RoAd skrev:
Det känns så.

Och nu har @Bitterhetsakademin haft över två timmar på sig att presentera bevis för att "långt över 99%" döms i Ukrainsk domstol så det verkade (som jag misstänkte) vara påhitt.

För mig är det faktiskt inte så viktigt om det är så eller inte, för mig är det viktigare att visa på hur vissa med alla medel försöker att smutskasta Ukraina och relativisera det ryssland gör. Detta verkar vara ett sådant exempel.

Antingen är dessa individer betalda av ryssland, eller så är de sk. "nyttiga idioter" vilket är lika illa.
Du får leta dig fram själv utan att kräva skedmatning med fakta.

• Haha
Intet
  • Laddar…
Brott mot forumreglerna

• Gilla
  • Haha
pmd och 2 till
  • Laddar…
R
Nej, så fungerar det inte, och så säger förstås någon som precis blivit påkommen med att ljuga men inte kan vara stor nog att erkänna det.

Vill du bli tagen på allvar så får du förstås visa källa till det du påstår.

Men jag fattar förstås att du inte har någon källa (värd namnet) till att "långt över 99%" döms i Ukrainsk domstol.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Nog är det så men mellanårsvalet nalkas och Trump är redan en "lame duck" och har snart suttit sina två perioder och kan inte bli omvald.
Jaså, jag trodde att han har mer än tre år kvar på sin andra period. Stämmer inte det menar du?
Han visar uppenbara tecken på demens på samma vis som Reagan under sina sista år som president. Usa har en stark konstitution och även om han har viljan till att bli diktator så kommer han troligen att stoppas.
We will see…

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jaså, jag trodde att han har mer än tre år kvar på sin andra period. Stämmer inte det menar du?

We will see…
Visst har han det men många har redan börjat positionera sig för tiden efter Trump och även bland en hel del Republikaner gror missnöjet med honom. Flera bedömare har ansett att hans inflytande är i dalande. Under Reagans sista år fanns en hel stab som försökte hindra honom från att hitta på allt för mycket tokigheter, vi får hoppas på något liknande med Trump. Även Biden var ganska dement mot slutet, vi får hoppas på något vitalare i framtiden.

Fairlane
En sak som varit allmänt känd men kontroversiell att yttra är den utbredda korruptionen.
Jag undrar fortfarande över detta, att det är kontroversiellt att yttra. Det står jättemycket och det i varenda dagstidning och i många nyhetssändningar så talas både sparkade personer som är misstänkta för korruption. Det är verkligen vanligt att läsa, inte lika vanligt som Intets tummen upp på inlägg som jämställer Ukraina och Ryssland och inte lika vanligt som Intets skrattemoji när något skriver att Ukraina är hederligare och mindre skyldiga än Ryssland till olika saker, men det är å andra sida då saker som är lika vanliga som den hanteringen av emojis.

• Gilla
HenrikHuslöse och 5 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag undrar fortfarande över detta, att det är kontroversiellt att yttra. Det står jättemycket och det i varenda dagstidning och i många nyhetssändningar så talas både sparkade personer som är misstänkta för korruption. Det är verkligen vanligt att läsa, inte lika vanligt som Intets tummen upp på inlägg som jämställer Ukraina och Ryssland och inte lika vanligt som Intets skrattemoji när något skriver att Ukraina är hederligare och mindre skyldiga än Ryssland till olika saker, men det är å andra sida då saker som är lika vanliga som den hanteringen av emojis.
I varje fall tidigare har det varit känsligt och att lyfta frågan har lett till anklagelser att gå Rysslands ärenden men det är riktigt som du säger att det numera uppmärksammas betydligt mera.

Nissens
Visst har han det men många har redan börjat positionera sig för tiden efter Trump och även bland en hel del Republikaner gror missnöjet med honom. Flera bedömare har ansett att hans inflytande är i dalande. Under Reagans sista år fanns en hel stab som försökte hindra honom från att hitta på allt för mycket tokigheter, vi får hoppas på något liknande med Trump. Även Biden var ganska dement mot slutet, vi får hoppas på något vitalare i framtiden.
Har du hört talas om begreppet ”nyttig idiot”?

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
När vi kommer på placeringarna nära botten är det väl mest en fråga om gradskillnader i helvetet.
Nej, så är det inte. Rysslands bottenlösa korruption och ondska skapar misär inte bara inom landet, utan varhelst ryska intressen finns eller skapas. Alltså i länder som Ukraina, Georgien, Syrien, Mali osv.

Och du bistår med att sprida deras maskirovka.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
HenrikHuslöse och 5 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ingen förnekar korruptionen /…/men för de flesta är det inget bra skäl att avbryta stödet till Ukraina.
+1

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.