Det är ju bra att du har den erfarenheten.
Jag vet dock från min tid som ordförande i en BRF att det var flertalet medlemmar som hade problem med just LF Stockholm som avslog ersättningsanspråk.
Jag minns särskilt en boende som fick ersättning avslagen med motiveringen att badrummet som var byggt 2008 eller 2009 i samband med stamrenovering inte var byggt enligt 2022 års standarder. Vi hade mig veterligen inga med andra försäkringsbolag som hade motsvarande problem.
Så min erfarenhet av LF stockholm är att dom är betydligt jobbigare att ha att göra med om man får en vattenskada i badrummet. Av den anledningen så kommer jag aldrig att ens överväga dom på min hemförsäkring oavsett om dom skulle erbjuda mig en låg premie.
Deras tjänst är helt enkelt undermånlig då den i praktiken inte ger ett bra försäkringsskydd eftersom dom godtyckligt avslår ersättningsanspråk utan egentlig grund.
Visst. Man kan dra en rättsprocess mot dom och försöka få rätt och det går säkert att få rätt den vägen. Men jag väljer hellre ett försäkringsbolag som inte beter sig på det sättet.