Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[länk]

Som hittat.. Billigt också...
Den var ju störtskön. Kan inte kosta mycket att försäkra. Lätt att meka med. En polygrip, en bilslägga och lite tejp så fixar du det mesta.

Det påstods ju att dessa även hade uttag för en startvev med nåt hål i grillen för att få in den. Vet ju att jag givetvis kan googla för att kolla detta men vissa fördomar vill man behålla.

Haha, "går som en rysk klocka". Undrar hur det ska tolkas? :rofl:

Jodå. Finns hål för startvev. Samma vev som till domkraften. Sitter bakom nummerplåten. Haft en Lada för länge sedan. Orginalverktygsuppsättningen är det mest omfattande jag har sett. Med domkraften ca 20 kilo prylar. Det är dock en skröna att man får med reservvevstakar. I min fanns i alla fall inga.

Intressant avgasrening. En turbin blåste in friskluft direkt i avgaserna för att få ner co halten. För att ställa in bilen var man tvungen att spärra fläkten med en skruvmejsel för att kunna mäta fram riktiga värden.

Till TS

En sådan här.
Motoriserad skottkärra med silverfärgad skopa, svart ram och två luftfyllda däck i en verkstadslokal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lådan går att byta till vad man vill och orkar snickra ihop. Fäste för utombordare t ex. Klarar lutningar på 35 grader uppåt. Dock lite spännande åt andra hållet.
Har en stående hos mina bröder som inte gått på några år.

Mvh Findus

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.