Jag klipper gräset i väldigt brant backe med en helt vanlig åkklippare, den driver på bakhjulen och när det går uppför så hamnar mycket vikt på drivhjulen

Köp en кировеч

• Gilla
pojoel och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Köp en кировеч

[media]
Ser ut att vara Euro6 :crysmile: låg skatt och rena avgaser

När vi är inne på ryska fordon så gör nog en Kombat jobbet (y)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/T-98_Kombat

En Hummer är ju helt passé :cool:

• Gilla
BaltzarH
  • Laddar…
Gammal traktor eller fyrhjuling tror jag på. Eller gammal åkgräsklippare med liten kärra bakom har vi några gubbar ute vid sommarstället som puttrar runt på. Gammal jeep eller pickup kan med fyrhjulsdrift. Du "behöver" ju inte ha den påställd och besiktigad om du bara ska puttra fram och tillbaka mellan huset och badplatsen. Iofs kan du ju köpa en så pass gammal att den är besiktningbefriad.

Tror tyvärr att det bara blir krångel och onödiga risker med en lift/dragbana om det dessutom kommer vara flera andra som har tillgång till den. Förutom att den bara ska fungera så måste du ju se till att den har erfoderliga säkerhetsfunktioner och se till att ingen kan skada sig på den. Ni själva och alla runt omkring som kan tänkas komma i kontakt med den. Frågan har varit uppe förr i någon tråd där egen lift till pulkabacke diskuterades.

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Alla som gjort lumpen vet att det är en Hägglunds BV som gäller. Vi gjorde vårt bästa, men det gick bara inte att köra sönder dem eller få dem att fastna riktigt hårt i myllan.

Skämt åsido. Vilken bättre trädgårdstraktor som helst klarar det du vill. Hitta gärna en som har ett släp också. En släkting har en gammal trehjulig John Deere med tillhörande släp. Den tar sig fram nästan lika bra som en Hägglunds ...

• Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
Cool, då är mitt tips om golfbil än mer relevant då jag hade en sån i militärtjänsten. Kanske inte lika macho, men väldigt smidigt.

Jag hade gärna haft en john deere gator, mest för att den är rätt så cool

Bart Bart skrev:
Alla som gjort lumpen vet att det är en Hägglunds BV som gäller. Vi gjorde vårt bästa, men det gick bara inte att köra sönder dem eller få dem att fastna riktigt hårt i myllan.
[media]
Skämt åsido. Vilken bättre trädgårdstraktor som helst klarar det du vill. Hitta gärna en som har ett släp också. En släkting har en gammal trehjulig John Deere med tillhörande släp. Den tar sig fram nästan lika bra som en Hägglunds ...
Satt i släpet på en bv206 när vi välte, en spännande och lite uppskakande händelse.
Med plugg i går de tom att köra ut på vattnet. Men snabbt går de inte :)

Är den ombyggd tro, har aldrig sett en pickis förr av den modellen, fan blev sugen själv på att slå till.

V Ville_Vessla skrev:
Är den ombyggd tro, har aldrig sett en pickis förr av den modellen, fan blev sugen själv på att slå till.
Rundningen på hytten antyder att det inte är nån glad amatör i alla fall... Jag hade gissat på att den lämnade fabriken som pickup...

Har för mig att jag sett en dubbelhytt pickup åxå..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.