10 285 läst ·
50 svar
10k läst
50 svar
Fordon för korta men branta sträckor
Om TS har problem med att det slirar i backen och bilen är framhjulsdriven kan det hjälpa att backa upp kanske....
Om TS orkar gå upp själv men behöver hjälp med packningen kanske en elektrisk skottkärra kan passa...
Detta är vad TS behöver!!

Om TS orkar gå upp själv men behöver hjälp med packningen kanske en elektrisk skottkärra kan passa...
Detta är vad TS behöver!!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Nu har det kommit så många förslag så jag ska bidra med mitt, hyr en Caterpillar bandschaktare och plana ut backen.
Du har ju servitut på vägen och ska därmed sköta den.
Protte
Du har ju servitut på vägen och ska därmed sköta den.
Protte
Tack för många bra och roliga förslag!
Eldriven skottkärra eller vagn verkar väldigt intressant! Då får jag min motion samtidigt som jag kan dra upp tunga saker eller trötta barn utan att ta ut.mig fullständigt!
Har dock fastnat lite på lift-iden fast tvärtom... Hur svårt kan det vara att göra en linbana/zipline som slutar ute i vattnet?
Eldriven skottkärra eller vagn verkar väldigt intressant! Då får jag min motion samtidigt som jag kan dra upp tunga saker eller trötta barn utan att ta ut.mig fullständigt!
Har dock fastnat lite på lift-iden fast tvärtom... Hur svårt kan det vara att göra en linbana/zipline som slutar ute i vattnet?
Medlem
· stockholms län
· 271 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Hur långt är det?S Spannen skrev:Tack för många bra och roliga förslag!
Har dock fastnat lite på lift-iden fast tvärtom... Hur svårt kan det vara att göra en linbana/zipline som slutar ute i vattnet?![]()
Problemet med zip är fästet/stolpe i vattnet.
Annars är väl det givna en vattenrutschbana?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Nu ska jag vara tråkig, men det du behöver har du redan varit inne på. En golfbil. Med lågt däcktryck förstör du absolut inte vägen och jag kan inte tänka mig att den inte klarar backen, trots tvåhjulsdrift. En någorlunda modern elektrisk golfbil orkar backar som många människor tvekar att gå uppför.
De flesta bilar finns med ett riktigt lastflak istället för hållare för golfbagar. Troligen lite dyrare med flakmodeller begagnat, men klart mer praktiskt. Eller så bygger du om golfbagshållarna till något mer användbart. Kanske en till båtmotorn och en där du surrar svärmor.
De flesta bilar finns med ett riktigt lastflak istället för hållare för golfbagar. Troligen lite dyrare med flakmodeller begagnat, men klart mer praktiskt. Eller så bygger du om golfbagshållarna till något mer användbart. Kanske en till båtmotorn och en där du surrar svärmor.