Du behöver en AEBI Transporter!

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
En gammal Fiat panda eller Vaz Niva.

• Gilla
Johan_F och 1 till
  • Laddar…
Om TS har problem med att det slirar i backen och bilen är framhjulsdriven kan det hjälpa att backa upp kanske....
Om TS orkar gå upp själv men behöver hjälp med packningen kanske en elektrisk skottkärra kan passa...

Detta är vad TS behöver!! :D:rofl:

• Gilla
Plutus och 3 till
  • Laddar…
En grön flakmoped är det du behöver.

• Gilla
Vespa och 3 till
  • Laddar…
Ferguson grålle skulle jag också föreslå.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
wildeside
Minidumper!

Nu har det kommit så många förslag så jag ska bidra med mitt, hyr en Caterpillar bandschaktare och plana ut backen.
Du har ju servitut på vägen och ska därmed sköta den.

Protte

• Gilla
Spannen
  • Laddar…
Tack för många bra och roliga förslag!

Eldriven skottkärra eller vagn verkar väldigt intressant! Då får jag min motion samtidigt som jag kan dra upp tunga saker eller trötta barn utan att ta ut.mig fullständigt!

Har dock fastnat lite på lift-iden fast tvärtom... Hur svårt kan det vara att göra en linbana/zipline som slutar ute i vattnet? :D

• Gilla
Hylman och 3 till
  • Laddar…
Hade väl varit kul med en egen liftwaffe

P Pin skrev:
En gammal Fiat panda eller Vaz Niva.
Exakt! Niva är mitt drömfordon, bara önskar att jag hade nån ursäkt för att kunna köpa en. Orimligt bra på att ta sig fram trots sin lilla storlek.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
S Spannen skrev:
Tack för många bra och roliga förslag!

Eldriven skottkärra eller vagn verkar väldigt intressant! Då får jag min motion samtidigt som jag kan dra upp tunga saker eller trötta barn utan att ta ut.mig fullständigt!

Har dock fastnat lite på lift-iden fast tvärtom... Hur svårt kan det vara att göra en linbana/zipline som slutar ute i vattnet? :D
Hur långt är det?
Problemet med zip är fästet/stolpe i vattnet.
Annars är väl det givna en vattenrutschbana?

• Gilla
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
K knipo skrev:
Mitt bidrag;

[länk]

[bild]
Sluta retas... 110 kkr för en DoKa är ju rea...

MultiMan
Mitt bidrag om du vill vara udda, men ändå ändamålsenlig:

• Älska
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
Nu ska jag vara tråkig, men det du behöver har du redan varit inne på. En golfbil. Med lågt däcktryck förstör du absolut inte vägen och jag kan inte tänka mig att den inte klarar backen, trots tvåhjulsdrift. En någorlunda modern elektrisk golfbil orkar backar som många människor tvekar att gå uppför.

De flesta bilar finns med ett riktigt lastflak istället för hållare för golfbagar. Troligen lite dyrare med flakmodeller begagnat, men klart mer praktiskt. Eller så bygger du om golfbagshållarna till något mer användbart. Kanske en till båtmotorn och en där du surrar svärmor.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.