F fsn skrev:
För det andra så råder det en elbrist och såna sjuka böjelser borde man fatta själv att man inte ägnar sig åt när det råder elbrist.
Så du menar att alla som någonstans använder en direktverkande elradiator har "sjuka böjelser"? @elmont 's granne får ju i alla fall lite Bitcoins från sitt element så det borde väl vara listigare än en traditionell dum elradiator?

F fsn skrev:
Du måste vara född på 90-talet.
Det är han nog inte. ;)
 
  • Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Helt omöjligt om man inte sitter på ett extremt attraktivt fstprsavtal till att börja med. För det andra så råder det en elbrist och såna sjuka böjelser bordeman fatta själv att man inte ägnar sig åt när det råder elbrist. Ännu värre om man inte ens har för avsikt att värma garaget. Och har man den avsikten, köp för helvete en värmepump och väx upp. Skall det vara så jävla svårt att vara acceptabelt vuxen, att förstå öht och ta nåt jävla ansvar? Du måste vara född på 90-talet.
Och dessutom har vi inte, och kommer inte, att få nått elunderskott här där vi bor. Men det är klart att man solidariskt skulle spilla vatten i kraftverken i stället för att även vi skulle få ett elunderskott. Det känns riktigt skönt att man får någon liten "kompensation" för all förstörd natur som vi har fått pga all elproduktion.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
F
Alfredo Alfredo skrev:
Så du menar att alla som någonstans använder en direktverkande elradiator har "sjuka böjelser"? @elmont 's granne får ju i alla fall lite Bitcoins från sitt element så det borde väl vara listigare än en traditionell dum elradiator?

Det är han nog inte. ;)
nej, det menar jag inte. Det jag vänder mig emot är berättigandet att bryta bitcoin för att det samtidigt värmer garaget.
 
F
E elmont skrev:
Och dessutom har vi inte, och kommer inte, att få nått elunderskott här där vi bor. Men det är klart att man solidariskt skulle spilla vatten i kraftverken i stället för att även vi skulle få ett elunderskott. Det känns riktigt skönt att man får någon liten "kompensation" för all förstörd natur som vi har fått pga all elproduktion.
Flytta då. Har hört att Ungern tar emot norrlänningar som piper.
 
F fsn skrev:
Flytta då. Har hört att Ungern tar emot norrlänningar som piper.
Hördu, hur har ni sörlänningar det med geografikunskaperna?
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
F
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hördu, hur har ni sörlänningar det med geografikunskaperna?
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hördu, hur har ni sörlänningar det med geografikunskaperna?
vad var fel menar du?
 
Fråga en surjämte om han kallar sig norrlänning? ;) Jämtland är en egen stat om du frågar en jämte, norrlänningar bor högre upp i landet. Visste du att Sveriges mittpunkt ligger i Sundsvall förresten?
 
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
F
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Fråga en surjämte om han kallar sig norrlänning? ;) Jämtland är en egen stat om du frågar en jämte, norrlänningar bor högre upp i landet. Visste du att Sveriges mittpunkt ligger i Sundsvall förresten?
v brukar väl säga att sveriges mittpunkt är östersund så att det skulle vara sundsvall är nyheter för mig. Sen vad en Jämte indentifierar sig som skiter jag lite i, Norrlandsgränsen går vid Dalälven och Jämtland tillhör Norrland, det vet liksom alla. Geografikunskaperna är inte bländande men skulle hålla dom som över medel.
 
Du får 2/5 i betyg.
 
F fsn skrev:
Flytta då. Har hört att Ungern tar emot norrlänningar som piper.
Vem har berättigat mining??? Du menar väl inte mig? Men ska sanningen fram så är det kanske inte värre slöseri än det som jag gav exempel på tidigare.
Och apropå flytta, har du slut på vettiga argument eller ???
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
F fsn skrev:
v brukar väl säga att sveriges mittpunkt är östersund så att det skulle vara sundsvall är nyheter för mig. Sen vad en Jämte indentifierar sig som skiter jag lite i, Norrlandsgränsen går vid Dalälven och Jämtland tillhör Norrland, det vet liksom alla. Geografikunskaperna är inte bländande men skulle hålla dom som över medel.
Och för mindre vetande så ligger mittpunkten i Ånge-Järvsötrakten
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
F
E elmont skrev:
Och för mindre vetande så ligger mittpunkten i Ånge-Järvsötrakten
och Jämtland ÄR Norrland.
 
  • Haha
TechChad
  • Laddar…
F
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du får 2/5 i betyg.
Vad baserar du det på, jag har ju inte haft nåt fel ännu eller hur?

Jag känner mig orättvist betygsatt, jag hade betyg 4 av 5 under majoriteten av min skolgång där ämnet geografi ingick.
 
  • Haha
  • Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
och Jämtland ÄR Norrland.
Och varför berättar du det för mig??? Jag om någon vet väl vart jag bor.
Har du svårigheter med att hålla koll på mer än en skribent i taget?
 
  • Gilla
  • Haha
TechChad och 4 till
  • Laddar…
F
E elmont skrev:
Och varför berättar du det för mig??? Jag om någon vet väl vart jag bor.
Har du svårigheter med att hålla koll på mer än en skribent i taget?
nej, jag har full koll på det.
 
  • Haha
TechChad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.