F fsn skrev:
nej, jag har full koll på det.
Kommer det nått svar på första meningen också?
 
F
E elmont skrev:
Kommer det nått svar på första meningen också?
Ser varken syftet eller har når behov av det.
 
  • Haha
TechChad
  • Laddar…
F fsn skrev:
Vad baserar du det på, jag har ju inte haft nåt fel ännu eller hur?

Jag känner mig orättvist betygsatt, jag hade betyg 4 av 5 under majoriteten av min skolgång där ämnet geografi ingick.
I vilket fall som helst så har du förolämpat alla norrlänningar , det kommer du få dålig karma och höga elpriser för ;)
 
  • Haha
  • Älska
Klass0n och 3 till
  • Laddar…
Kanske vi ska bryta ut vissa inlägg i den här tråden och lägga dom i en tråd vi döper till Sveriges geografi
Som skåning vet jag ju att allt norr om hallandsås är Norrland, vissa delar av Norrland är troligen bebodda :cool:
(för de av er som inte förstod det så var mitt ilägg skämtsamt) ;)
 
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
F
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
I vilket fall som helst så har du förolämpat alla norrlänningar , det kommer du få dålig karma och höga elpriser för ;)
sanningen är sanningen och den är vad den är, oavsett om jag säger den eller inte. Höga elpriser har jag redan, hur mycket värre kan det bli? Jag har solceller och har sålt el, fått nätnytta och kommer att få tillbaka 60-öringen på skatten för 30089kr så här långt i år, vidare så har jag egenförbrukat motsvarande 7243kr så jag förtjänar nog rätt höga priser, dom får bli ordentligt höga för att jag inte skall gå plus i år på det rörliga.
 
F
U Uffe A skrev:
Kanske vi ska bryta ut vissa inlägg i den här tråden och lägga dom i en tråd vi döper till Sveriges geografi
Som skåning vet jag ju att allt norr om hallandsås är Norrland, vissa delar av Norrland är troligen bebodda :cool:
(för de av er som inte förstod det så var mitt ilägg skämtsamt) ;)
såklart det var ett skämt… även om det är sant.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
vissa delar av Norrland är troligen bebodda
Korrekt! Men med stor svårighet!
 
F fsn skrev:
sanningen är sanningen och den är vad den är, oavsett om jag säger den eller inte. Höga elpriser har jag redan, hur mycket värre kan det bli? Jag har solceller och har sålt el, fått nätnytta och kommer att få tillbaka 60-öringen på skatten för 30089kr så här långt i år, vidare så har jag egenförbrukat motsvarande 7243kr så jag förtjänar nog rätt höga priser, dom får bli ordentligt höga för att jag inte skall gå plus i år på det rörliga.
Ok, vi får inte värma garaget, uppfattat. Men får vi ta en varm dusch här i Jämtland? Jag förstår att du behöver elen istället, Vill du ha den med eller utan rabatt?
 
  • Gilla
TechChad och 2 till
  • Laddar…
F
J J Vos skrev:
Ok, vi får inte värma garaget, uppfattat. Men får vi ta en varm dusch här i Jämtland? Jag förstår att du behöver elen istället, Vill du ha den med eller utan rabatt?
Vill du ta en varm dusch?
 
Tycker det är skrämmande attityd att strunta i anmälan till nätbolaget. Det blir ju alla andra kunder som får stå för notan. Det är bara en tidsfråga innan nätägaren hittar det, om inte förr så vid mätarbytet.

Hade själv en mätare som nollade och kunde kanske haft många år med 0-förbrukning men inte skall någon annan stå för min förbrukning..

Ärlighet har altid varat längst!
 
  • Gilla
martin.sveg och 2 till
  • Laddar…
F
Bokotimon Bokotimon skrev:
Tycker det är skrämmande attityd att strunta i anmälan till nätbolaget. Det blir ju alla andra kunder som får stå för notan. Det är bara en tidsfråga innan nätägaren hittar det, om inte förr så vid mätarbytet.

Hade själv en mätare som nollade och kunde kanske haft många år med 0-förbrukning men inte skall någon annan stå för min förbrukning..

Ärlighet har altid varat längst!
Präktigt!!! Bra där. Nu betalar andra kunder enligt sitt avtal och enligt sin förbrukning enligt dsin mätare men ändå..
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
F fsn skrev:
Präktigt!!! Bra där. Nu betalar andra kunder enligt sitt avtal och enligt sin förbrukning enligt dsin mätare men ändå..
Nätförluster täcks av fakturan från nätbolaget, inte fakturan för elhandel..
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Uppdatering!

Kontaktade nätbolaget i torsdags förra veckan. Har varit lite fram och tillbaks men nu har de lyckats upptäcka vad felet är.
Han förklarade för mig att den var felkopplad som så att vi, enligt deras uppgifter producerat 2300 kWh snarare än förbrukat dessa.
De skulle stryka det sa de och så skulle vi börja om på noll nu härifrån. Schysst tyckte jag! (y)
 
  • Gilla
granis70 och 26 till
  • Laddar…
Det kan löna sig att vara ärlig (y)
 
  • Gilla
martin.sveg och 1 till
  • Laddar…
F
E elmont skrev:
Det kan löna sig att vara ärlig (y)
Är du säker? Det kunde ha gått ett par år till.... Från och med nu blir det dyrt. Så tills motsatsen bevisats så vill jag nog hävda att det hade lönat sig bättre att spela lite dum och inte sagt nåt. Speciellt då det visade sig vara felkopplat och att man får anta att man som brukare aldrig är direkt beltalningsskyldig för nåtägarens felkopplingar.
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.