1 873 827 läst ·
28 536 svar
1874k läst
28,5k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Och kan man inte det är det illa. Tex så är fil-assistent direkt farlig på flera bilmodeller.Nicke Nyfiken skrev:
Men på en del så går iaf funktionen att stänga av permanent. På andra som vår bil så måste den deaktiveras vid varje start.
Jag håller mig till Tesla, det är riktigt att du måste ha ett konto och appen för att hämta ut bilen, detta görs i vissa fall utan att det finns personal på plats och det är med appen du authentiserar dig. Har inte hört eller läst om ett enda fall där just detta har gått snett och om någon utan kompatibel telefon som råkat köpa en Tesla men inte kan man använda bilen så har du ångerrätt på Tesla.K Kasken skrev:
Mig veterligen erbjuder ingen bilhandlare anonymt köp och avhämtning av bilar idag, så registreringen kommer du inte undan oavsett.
Ja, att installera solceller och köpa en elbil är säkert mycket billigare än att fortsätta köra en 10 år gammal bensinare...Mikael_L skrev:
Sen är ju det där körmönstret inte representativt för hela året. Det är arbetsveckor när vi inte göra några helgresor.
Som jag skrivit förut använder vi knappt bilen till vardags, främst när vi ska storhandla (och när vi varannan helg besöker mina gamla föräldrar, syrran tar varannan helg).
Men sen har vi resorna när vi åker och hälsar på släkt, och sommarens campingsemester.
Precis, för det får var och en avgöra gällande ekonomi och även vad det får kosta. Så har det alltid varit med bilar oberoende av drivmedel.N Nerre skrev:
Så det kan vara för tidigt att köpa även utifrån utbud på begagnade elbilar i den prisklass man är intresserad av.
Jo jag vet, har haft enA ajn82 skrev:
Så är det, men ofta låter det som att det är som att det inte finns något begagnat.. men så är det verkligen inte, även om man säkert kan ha svårt att hitta vad man behöver om man har ovanligare krav, men det gäller ju även mer allmänt.
Elbilar är inte någon ny grej längre på något sätt, snart funnits i två decennier.
Elbilar är inte någon ny grej längre på något sätt, snart funnits i två decennier.
Jo fast de flesta 10-15år gamla elbilararna är verkligen inte bra. Men absolut är det inget nytt påfund.A ajn82 skrev:Så är det, men ofta låter det som att det är som att det inte finns något begagnat.. men så är det verkligen inte, även om man säkert kan ha svårt att hitta vad man behöver om man har ovanligare krav, men det gäller ju även mer allmänt.