1 870 338 läst ·
28 498 svar
1870k läst
28,5k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Mitt exempel hade inget med solceller att göra, utan bara konstaterande att jag skulle behöva ladda bilen max 6 ggr per år ifall jag körde lika lite som du gör med din bil.N Nerre skrev:
Som jag och många andra skrivit förut, du Nerre, ska inte, och kan inte, skaffa elbil än, och förmodligen inte på många år framåt heller.N Nerre skrev:
Troligen är det dags för dig att leta efter "din sista bil" nu.
Dvs en ny, eller en välskött lågmilare, som du sen ser till att serva, reparera och hålla i skick, så den räcker åt dig livet ut.
För om inte alltför många år så kommer det fönstret vara stängt för dig, och då kommer du att ångra dig.
Inte med de extremt speciella krav Nerre ställer på sin bil.Alfredo skrev:
Den ska ju även gå att packa på hans tetris.liknande sätt, och det får inte ändras.
Det kan faktiskt vara så att Nerre måste hitta exakt samma kaross ...
Medlem
· Uppland
· 2 697 inlägg
K karlmb skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fast nu var det här i Sverige.D Dilato skrev:
Men kanske blir såhär även i Stockholm den 30/9 när alla skall hamstra innan skattehöjningen 😂
Skall bli intressant se också hur mycket Sverige får böta till övriga EU länder för sin skattesänkning.
Man hade ju kunnat göra skattesänkningen smartare exempelvis skrota bilskatten. Ta bort dieselskatten från dieselbilar.
Men man valde den här vägen.
Redigerat:
Man gjorde nog på det sättet som budskapet skulle synas mest tydligt, för det valfläsk det var.kisumisu skrev:
Samt möjligheten att hota med att om S vinner så kommer alla få börja betala 10 kr mer igen.
(Vilket skulle skett ändå, då tidö självklart inte har tänkt låta detta fortgå efter valet, alldeles för dyrt).
Japp valfjäsk i högsta grad!Mikael_L skrev:
Man gjorde nog på det sättet som budskapet skulle synas mest tydligt, för det valfläsk det var.
Samt möjligheten att hota med att om S vinner så kommer alla få börja betala 10 kr mer igen.
(Vilket skulle skett ändå, då tidö självklart inte har tänkt låta detta fortgå efter valet, alldeles för dyrt).
Men gick inte bla SD ut år 2022 att bensinen skulle sänkas till 10kr där har den inte varit sen jag skaffade körkortet 😂 ingen som nånsin tar upp det år 2026. Nu skyller man bara på krig och pajkastar varandra i politiken.
Nu hoppas man nästan att de vinner så får vi se vad dom sen förklarar till folket för nästa regering (som väljs nu) sitter ju kvar då 2030.
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...-sverige-missar-klimatataganden-inom_hd11141/
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/XML9pr/sverige-forlorar-miljarder-pa-okat-oljeberoende
Eller är det Swexit som är nästa då 🧐😅
Men en sak blir i alla fall svårt, sänka priset på varor som man importerar 😅
Sen kan man ju undra också varför mat inte blivit billigare fast matmomsen är 6%.
I Finland bölar man om matpriser och att det beror på den höga priset på diesel.
Många saker (mat) är fortfarande billigare i Finland, matmomsen är 14% och som sagt diesel dyrare 🤔 men det är väl som med rot och rutavdrag (går rakt ner till handlarens vinster).
Redigerat:
Officiella myndigheter tror jag, säger i Sverige att momssänkningen på mat har slagit igenom fullt ut. men den är ju också tillfällig. Det blå laget ha lärt sig nu hur man gör ett valår.kisumisu skrev:
Japp valfjäsk i högsta grad!
Men gick inte bla SD ut år 2022 att bensinen skulle sänkas till 10kr där har den inte varit sen jag skaffade körkortet 😂 ingen som nånsin tar upp det år 2026. Nu skyller man bara på krig och pajkastar varandra i politiken.
Nu hoppas man nästan att de vinner så får vi se vad dom sen förklarar till folket för nästa regering (som väljs nu) sitter ju kvar då 2030.
[länk]
[länk]
Eller är det Swexit som är nästa då 🧐😅
Men en sak blir i alla fall svårt, sänka priset på varor som man importerar 😅
Sen kan man ju undra också varför mat inte blivit billigare fast matmomsen är 6%.
I Finland bölar man om matpriser och att det beror på den höga priset på diesel.
Många saker (mat) är fortfarande billigare i Finland, matmomsen är 14% och som sagt diesel dyrare 🤔 men det är väl som med rot och rutavdrag (går rakt ner till handlarens vinster).
Röda har gjort sånt många ggr.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden