1 834 894 läst ·
27 636 svar
1835k läst
27,6k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Visst är det så. Personligen gör jag dock inte det så ofta numera att det är ett problem.pacman42 skrev:
Det är väl en vanesak för jag känner mig fortfarande rätt fjantig när jag pratar med saker...pacman42 skrev:
Ja alla system har sina nackdelar. Trots det tycker jag fortfarande en fysisk rätt är bäst för att reglera exempelvis volym och temperatur. Men då är jag också en sån som hatar knappdimmers...pacman42 skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 308 inlägg
Man kan göra dåligt användargränssnitt med både knappar och touch. Men t.ex. Volvo EX40 är en ganska bra medelväg.
Vår EQA, som förövrigt är svinbra med förvånansvärt snabb laddning och låg förbrukning. Klarar sig ganska bra utan touch om man skippar navigering, men den har en touchpad mellan stolarna som triggas av laddsladden i silikon 😂
Vår EQA, som förövrigt är svinbra med förvånansvärt snabb laddning och låg förbrukning. Klarar sig ganska bra utan touch om man skippar navigering, men den har en touchpad mellan stolarna som triggas av laddsladden i silikon 😂
Volym håller jag med om. Där har jag faktiskt vred och även knappar på ratten.Alfredo skrev:
Visst är det så. Personligen gör jag dock inte det så ofta numera att det är ett problem.
Det är väl en vanesak för jag känner mig fortfarande rätt fjantig när jag pratar med saker...
Ja alla system har sina nackdelar. Trots det tycker jag fortfarande en fysisk rätt är bäst för att reglera exempelvis volym och temperatur. Men då är jag också en sån som hatar knappdimmers...
Temperaturen är extremt lättåtkomlig via touch, men ännu lättare via röststyrning.
Även jag ogillar att prata med prylar, men i bilen är det OK
Röststyrning fungerar säkert bra om man kan uttala saker perfekt och befinner sig i rätt land när man gör det.A AndersS skrev:
Det enda jag lekt med röststyrning är på navigering. Blir alltid fel ort eller att den ej kan hitta. För övrigt kan inte Engelsk språk prata ortnamn i Sverige och Finland.
Den finska kan inte prata Sveriges orter.
Den svenska kan inte prata finska orter, ett roligt exempel "Niementie" blir Nie Men Tie 😂
Sen är det där med röststyrning jobbigt om man har skrikiga barn eller andra skrikika personer i bilen som inte kan hålla käften 😂 kan blir lite fel.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 788 inlägg
Bra lista.Alfredo skrev:
Vi kör en ID4 som inte har speciellt många knappar, det mesta av det där behöver man inte använda pekskärmen för, dock är knapparna för värme och belysning touch. Ljud och nav behöver man pekskärmen för.
Värme ändrar jag nästan aldrig alls, bilen slår automatiskt på stol och rattvärme utifrån utetemperaturen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden