Nicke Nyfiken
K karlmb skrev:
Du kan ta del av det genom att köpa en Verge-mc...
Lägga av.

Tror du verkligen på att det sitter ett solidstatebatteri i de motorcyklarna?

Då hade du fått läsa om det i all teknikmedia. Det hade varit en världsnyhet för fordonsindustrin.

Som "useless" skrev, så pekar allt på att det är ett glorifierat litiumjonbatteri.

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Jag vill inte använda en pekskärm när jag kör oavsett drivlina. Det enda som är värre är nog röststyrning.
Berätta vilka funktioner du vill kunna slå av/på eller göra inställningar på när du kör.

• Gilla
Hemingway
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
pacman42 pacman42 skrev:
Man försöker framställa det som om det bara finns fyra laddbolag och att de blir två.
Precis.
Väldigt vilseledande artikel.

Det är väl snarare runt 25 bolag som blivit 23 eller nåt, när det gäller snabbladdning.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Jag vill inte använda en pekskärm när jag kör oavsett drivlina. Det enda som är värre är nog röststyrning.
Men då är det väl bara en princip att inte välja det, eller?
Röststyrning för mig är ett tryck på rattknapp och säg vad man önskar "fryser" eller "temp 22 grader, osv, för enklare än så blir det inte efter 50 år med bilar.😇

A AndersS skrev:
Men då är det väl bara en princip att inte välja det, eller?
Röststyrning för mig är ett tryck på rattknapp och säg vad man önskar "fryser" eller "temp 22 grader, osv, för enklare än så blir det inte efter 50 år med bilar.😇
Just i bilen är faktiskt röststyrning bra. Till skillnad från hemma...

Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Lägga av.

Tror du verkligen på att det sitter ett solidstatebatteri i de motorcyklarna?

Då hade du fått läsa om det i all teknikmedia. Det hade varit en världsnyhet för fordonsindustrin.

Som "useless" skrev, så pekar allt på att det är ett glorifierat litiumjonbatteri.
Om der inte gick att köpa en som sägs i videorna så skulle väl vara ett av de första sakerna att slå ner på.
FÖ var det du som sa att det är redan gjort...

Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Öh, hela industrin pratar om det.

Hemingway Hemingway skrev:
Svårt att veta vad som avses men om man tolkar hans text exakt som den står så ska inte pekskärmarna användas under körning och jag använder mina för att byta låt, starta stolsvärme och ändra temp på ac.

Pekskärmar har inget direkt med drivlinan att göra, det är mer korrelerat till hur ny bilen är.
Tror Macan har det mesta med knappar, iaf volym, temperatur mm.

P PHPersson skrev:
Tror Macan har det mesta med knappar, iaf volym, temperatur mm.
Vilken generation/årsmodell av Macan avser du?

Vilken generation/årsmodell av Macan avser du?
Senaste… men jag blev just osäker på om jag blandar ihop det med Cayenne.

P PHPersson skrev:
Senaste… men jag blev just osäker på om jag blandar ihop det med Cayenne.
Må så vara men även den har en pekskärm och Z_bumbi verkade inte gilla det alls.

Det är också långt utanför budget om 150’ så vi får nog stryka den. 😅

Må så vara men även den har en pekskärm och Z_bumbi verkade inte gilla det alls.

Det är också långt utanför budget om 150’ så vi får nog stryka den. 😅
Haha, ja men det var den enda jag kom på som fortfarande har volym, temperatur etc med knappar som senaste årsmodell.

13th Marine 13th Marine skrev:
Vad är det som ska regleras under färd?
Temperatur/ventilation, radio/ljudspelare, stolsvärme, farthållare, körriktningsvisare, torkare, vindrutespolare, stolsinställning, signalhorn, belysningsinställningar är några saker jag spontant kommer på som mer eller mindre frekvent regleras under färd.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Temperatur/ventilation, radio/ljudspelare, stolsvärme, farthållare, körriktningsvisare, torkare, vindrutespolare, stolsinställning, signalhorn, belysningsinställningar är några saker jag spontant kommer på som mer eller mindre frekvent regleras under färd.
Och det stora problemet jag har när jag kör okända bilar är att jag aldrig hittar rätt knappar och reglage. Då är det smidigare med röststyrning.

Faktum är att jag inte alltid hittade rätt knappar i min förra bil som hade för många fysiska knappar.

Majgårdarna
G Greger_08 skrev:
[bild]
I min "nya" bil har man ett piano bättre än touch panelen i den gamla iallafall.
Och dom där knapparna hittar du utan att titta på dom 😆

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.