Nicke Nyfiken
O onaka skrev:
Finns det risk att laddkabeln hemma blir en snubbeltråd för barn och cyklar för mig som har en väldigt smal uppfart? Allt runt laddning känns krångligare än att tanka bensin men alla andra aspekter på bilägare talar för elbilen kan jag känna.
Jag laddar en gång i veckan.
Sätter i sladden på kvällen och tar bort den på morgonen. De som snubblar på sladden under natten får skylla sig själva.

Personligen tycker jag det är sjukt krångligt att tanka bensin i jämförelse med elbilsladdning.

Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Personligen tycker jag det är sjukt krångligt att tanka bensin i jämförelse med elbilsladdning.
Enklare med diesel, några minuter varannan vecka och räcker 80-90 mil.😆 Så inget som påverkar val till elbilsbyte.

Nicke Nyfiken
A AndersS skrev:
Enklare med diesel, några minuter varannan vecka och räcker 80-90 mil.😆
Ja det är ju en enorm skillnad mot att tanka bensin varje vecka.😆

Så ditt råd till "onaka" är att byta ut bensinbilen till en dieselbil?

Så ditt råd till "onaka" är att byta ut bensinbilen till en dieselbil?
Nja, det skrev jag inte.
Läs gärna inlägget en gång till...

Jag laddar en gång i veckan.
Sätter i sladden på kvällen och tar bort den på morgonen. De som snubblar på sladden under natten får skylla sig själva.

Lite hårt mot fru och barn kanske....😉

Men har så också utan problem. Nog bra med ordentligt tilltagen längd på kabeln så att man kan lägga den lämpligt

Nicke Nyfiken
A AndersS skrev:
Nja, det skrev jag inte.
Läs gärna inlägget en gång till...
Så vad är kontentan av ditt inlägg?

"Enklare med diesel, några minuter varannan vecka och räcker 80-90 mil.😆 Så inget som påverkar val till elbilsbyte."

Redigerat:
Nicke Nyfiken
U Ursidae skrev:
Lite hårt mot fru och barn kanske....😉

Men har så också utan problem. Nog bra med ordentligt tilltagen längd på kabeln så att man kan lägga den lämpligt
Frun och barnen är inte på uppfarten på nätterna.😉
De som eventuellt är där och snubblar har inget där att göra.

Ja en väl tilltagen längd på laddkabeln är att rekommendera.

Mikael_L
O onaka skrev:
Allt runt laddning känns krångligare än att tanka bensin men alla andra aspekter på bilägare talar för elbilen kan jag känna.
När jag skaffade elbilen så tänkte jag lite på att detta ständiga grejande med laddkabeln skulle kanske kännas jobbigt.
Men fastän att jag behövde ladda varje natt (pga litet batteri och typ 9-10 mil om dagen) så blev det aldrig något som kändes speciellt jobbigt.
Nya bilen har dubbla räckvidden, så då och då kan jag hoppa över en natt.

Däremot dör jag en smula varje gång jag måste åka till macken och tanka den andra bilen.
Särskilt om det är ruskväder.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.