D djac skrev:
Känns inte helt kopplat till drivmedel, hur ska man finansiera fossilbilen för 1 miljon..!?
Därav min nästa mening i inlägget, tycker den förklarar din fråga, eller...

• Älska
djac
  • Laddar…
Jag köpte min Volvo för ca 60% av nybilspriset efter 2 år. Det tyckte jag var helt OK.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
pacman42 pacman42 skrev:
Jag köpte min Volvo för ca 60% av nybilspriset efter 2 år. Det tyckte jag var helt OK.
Blir det likadant med EX60 köper jag en sådan.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Bara du betalar så....Välkommen till mp-helvetet.
Fick först intrycket att inte ens om jag betalade fick jag parkera på gatan.

P Pligg85 skrev:
Dieseln jag hade innan tankade jag väldigt sällan 7-8 ggr men det är fortfarande extremt frustrerande att vara bunden till att behöva åka till macken.
Jag brukar inte "åka till macken". Jag tankar när jag åker förbi en mack.

Men visst, jag förstår att om man bor i glesbygd är det en annan femma.

Men även vi som bor i storstäder kan vilja ha bil för resor bort från storstaden (till landställe, släktingar eller bara på semester). Och då vill man ju ha en bil primärt för de resorna. Och när man då redan har den bilen använder man den även för lite kortare resor.

Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Man köper ett tilstånd för nån tusenlapp/mån för att få parkera på ett tjugotal gator. Måste flytta bilen vid sopdagar/snöröjning.
Det låter som boendeparkering, inte gatuparkering.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Visst, det är tillåtet att parkera längs gatorna, men en ordnad gatuparkering av den modell som finns i Göteborg och Stockholm finns oftast inte.
Ordnad modell?

Menar du så här?

1783709174441.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1783709264313.png
Skapa konto

1783709331472.png
Skapa konto

D djac skrev:
Jag har nog varit en bilbrukare av alla sorter, idag kör jag lite och utgår nästan alltid hemifrån men jag har tidvis kört väldigt mycket (tycker jag iaf >6.000mil per år) och kan fortfarande inte se att elbilen skulle vara ett problem,
Det beror väl på om man anser att onödigt hög kostnad är ett problem eller inte.

Det är inte utan anledning mina bilar varit Opel, Mitsubishi och Skoda istället för Mercedes, BWM eller Volvo.

kisumisu kisumisu skrev:
Haha men varför slog han av pumpen?

Var det pga att soppan tog slut från macken?

Äger man en mack boree man väl bara vara glad om nån köper ens produkter?
Det är väl rätt givet. Han vill att hans normala kunder ska kunna tanka. Alla tänker inte på att tjäna max hela tiden. Det tar säkert rätt lång tid innan han kan få påfyllt.

Nicke Nyfiken
L lbgu skrev:
Det är väl rätt givet. Han vill att hans normala kunder ska kunna tanka. Alla tänker inte på att tjäna max hela tiden. Det tar säkert rätt lång tid innan han kan få påfyllt.
Varför vill han att sina normala kunder ska kunna tanka...
... för att han vill tjäna max, i det långa loppet.😆

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Varför vill han att sina normala kunder ska kunna tanka...
... för att han vill tjäna max, i det långa loppet.😆
Kunder på en ö i skärgården har nog inte så mycket val. Tror knappast att de bojkottar tankstället för att soppan är slut en gång.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.