1 826 522 läst ·
27 322 svar
1827k läst
27,3k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Det är så roligt för det irriterar alltid någon när man tankar stort sett gratis.P PHPersson skrev:
Sen kommer någon halvtrög stackare och påpekar värdeminskning ungefär som man inte skulle veta exakt vad allt kostar.
Största kostnaden för mig är utebliven avkastning.
En halv miljon för drygt ett år sedan har inneburit mellan 85-100K i missad avkastning jämfört med hur börsen gått.
Bilen har i sig inte tappat så farligt då den var ett år beg och redan tappat stort.
Vad bilen kommer kosta mig i 40år framöver fast den kommer skrotas om 15-20år är årskilliga miljoner, där ligger pengarna. Själva prislappen var ju bara en halv mille.
Min teori är att ytterst få har koll på vad det kostar totalt sett med sin bil, många som lurar sig själva för att få köpa en fin bilP Pligg85 skrev:Det är så roligt för det irriterar alltid någon när man tankar stort sett gratis.
Sen kommer någon halvtrög stackare och påpekar värdeminskning ungefär som man inte skulle veta exakt vad allt kostar.
Största kostnaden för mig är utebliven avkastning.
En halv miljon för drygt ett år sedan har inneburit mellan 85-100K i missad avkastning jämfört med hur börsen gått.
Bilen har i sig inte tappat så farligt då den var ett år beg och redan tappat stort.
Vad bilen kommer kosta mig i 40år framöver fast den kommer skrotas om 15-20år är årskilliga miljoner, där ligger pengarna. Själva prislappen var ju bara en halv mille.
Bil kostar och oavsett om det är gammal eller ny.P PHPersson skrev:
En gammal rishög som är slutkörd kostar också att laga. Du kanske köper bilen för nån tusenlapp men lagar den sen för stora pengar. Väldigt sällan nån säljer en bra perfekt bil billigt.
Själv lade jag ca 30-40k på min gamla bil per år ändå blev den inte ny 😂
När man köper nytt så kollar man ju vad den kostar att äga och köra med!
Även andra saker som körglädje är ett plus.
Jag tycker också om att lägga pengar på bilar men det är så många här som verkar tro att en ny elbil är billig för att man laddar hemmakisumisu skrev:
Bil kostar och oavsett om det är gammal eller ny.
En gammal rishög som är slutkörd kostar också att laga. Du kanske köper bilen för nån tusenlapp men lagar den sen för stora pengar. Väldigt sällan nån säljer en bra perfekt bil billigt.
Själv lade jag ca 30-40k på min gamla bil per år ändå blev den inte ny 😂
När man köper nytt så kollar man ju vad den kostar att äga och köra med!
Även andra saker som körglädje är ett plus.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden