K karlmb skrev:
Jag tror inte våra bilar hanteras lika, min kan bara ta max 80 kW. Så den får säkert mindre del av krämen ifall det finns många som du i närheten..
Tror knappast att stationen funkar så utan det är snabbladdarna som stryps vid effektbrist.
Men iom att du har en bil med ganska låg laddeffekt så ligger det nära till hands att anta att Fiat inte lagt så mycket krut på att få batteriet i rätt läge för laddning. Länge var det många tillverkare som var ganska dåliga på detta.

Fairlane Fairlane skrev:
[bild]

Från länken om att bensinen var på väg att ta slut i Haparanda...
Är det verkligen en bra affär? Om bilen drar 0,5 liter per bil så går ändå 13 liter åt för resan fram och tillbaka, så kommer han fram med tom tank så kan han alltså fylla på med 75 liter, men det är du bara 63 liter som är lite billigare. Är skillnaden 3 kr / liter så är det 189 kr som "sparas", så det är en nollaffär om det kostar honom 15 kr/mil att köra... Inte så bra affär kan jag tycka.
Påminner om en fd svärfar som tyckte om att köra ett antal mil omväg för att han visste att bensinen på en viss pump var 30 öre billigare per liter. Det var ingen idé att försöka förklara att bara bränslet som gick åt för omvägen kostade mer än vinsten.
Skulle säga att det är samma som alla tänker som åker till GKs i Ullared. Men de slår ju rekord år efter år så vad vet jag =)

• Gilla
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
U Ursidae skrev:
Tror knappast att stationen funkar så utan det är snabbladdarna som stryps vid effektbrist.
Men iom att du har en bil med ganska låg laddeffekt så ligger det nära till hands att anta att Fiat inte lagt så mycket krut på att få batteriet i rätt läge för laddning. Länge var det många tillverkare som var ganska dåliga på detta.
Vi får se, jag ska återvända en dag till stationen och se om det blir annorlunda.

• Gilla
Ursidae
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.