1 824 507 läst ·
27 264 svar
1825k läst
27,3k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Blippar mobilen.😇P Pligg85 skrev:
Har inte sett sådan automatik där jag kör.
Påminner om mig själv. Tankade nyligen bilen en söndag med en rabatt på 40 öre litern. Med vinst på 16 kr. Samtidigt som jag parkerade på jobbet för 50 kr. Om jag ställt mig på gatan och gått 400 m så var parkering gratis på söndagar.🤔Fairlane skrev:
[bild]
Från länken om att bensinen var på väg att ta slut i Haparanda...
Är det verkligen en bra affär? Om bilen drar 0,5 liter per bil så går ändå 13 liter åt för resan fram och tillbaka, så kommer han fram med tom tank så kan han alltså fylla på med 75 liter, men det är du bara 63 liter som är lite billigare. Är skillnaden 3 kr / liter så är det 189 kr som "sparas", så det är en nollaffär om det kostar honom 15 kr/mil att köra... Inte så bra affär kan jag tycka.
Påminner om en fd svärfar som tyckte om att köra ett antal mil omväg för att han visste att bensinen på en viss pump var 30 öre billigare per liter. Det var ingen idé att försöka förklara att bara bränslet som gick åt för omvägen kostade mer än vinsten.
Låter som att du längtar tillbaka hur det var förr. Det enda du behövde göra då var väl att sträcka ut en sedel till den som tankade. Som extra bonus kollades kanske oljenivån och vindrutan torkades av. Vissa saker var kanske bättre förrP Pligg85 skrev:
Nä usch.L lbgu skrev:
Kontanter vid affärer helt klart rent generellt, men inte vid tankning.
Nästan 600hk på el utan större underhåll. Styr allt man behöver via appen och laddar för 50öre milen i snitt.
Laddade publikt i maj 2025 senast. Kanske blir en gång till i år och då ska man inte behöva blippa nå.
När man måste tanka de stora maskinerna ropar man till frugan att man ska gå på museum så vet hon vart man åker.
Visst är det skönt att bra stoppa in sladden hemma och slippa åka till macken men inte är det lättare att fippla med telefonen i någon app. än blippa kortet och knappa in 4 siffror när man väl står på stationen..
Men snart är det slut på den eran ny firmabil och denna gång vart det en diesel..
Men snart är det slut på den eran ny firmabil och denna gång vart det en diesel..
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 300 inlägg
Jag har autocharge på EVINY och det funkar bra, men laddade på Recharge med Kempower laddare och Testa V4 som har kortläsare på varje stolpe och det är typ lika smidigt att bara blippa kort/mobil utan kod.
Dessutom slipper man avregistrera bilen när det blir byte
Dessutom slipper man avregistrera bilen när det blir byte
Jo, ett drag nedifrån på skärmen så öppnar sig den "digitala plånboken" och så fingeravtryck, klart.G Greger_08 skrev:
Men parkeringsapparna klarar man sig inte undan utan måste välja app.
Försöker minimera alternativ.😉
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden