1 854 455 läst ·
28 143 svar
1854k läst
28,1k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 939 inlägg
Bilen har hajfena.Isakare skrev:
Tror det kan vara en liknande modul som gav upp, men det lät som att det var på grund av batteribytet.
Lite oklart egentligen.
Tvärt om, åtminstone med vår diesel och dubbelturbo, definitivt snålare än bensin.P PHPersson skrev:
Men är inte längre så intresserad av bilar ska bara fylla våra transportbehov. Lite tävlande/skruvade i ungdom är väl orsak.
Så när jag nu följer elbilstråden är det för att se hur utvecklingen blir i praktiken utifrån våra krav.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 671 inlägg
Fick felmeddelande på ecall precis innan bilen ändå skulle in på garantijobb. Också slut på batteriet. Av mig vill de ha 3.100. Det får de inte.13th Marine skrev:
Ja på garanti fronten är VW totalt värdelösa på att svara vad som gäller verkar som om man ringer och tjatar samt har lite tur kan man få det på godwill osv..Nötegårdsgubben skrev:
Själv har jag väntat 3 månader på att verkstaden ska kontakt mig för att kika på min dörr som krånglar.. Tror dock att dom struntar i att höra av sig.
Plockade ut en ny firmabil i dagarna vart inte en VW denna gången och kommer aldrig bli igen..
Skogsägare
· 23 671 inlägg
Jag har inte haft några andra problem med bilen än att den kom ett halvår sent pga. covid. Att ett batteri tar slut efter fem år och att det är mitt och inte bilnasarens problem stör mig inte heller. Men att en lampjävel för en funktion jag inte bryr mig om ska lysa på instrumentpanelen däremot – det stör mig!
Jag kanske var otydlig… jag menar att bensinare att blivit snålare än gamla bensinare till större den än dieslar och närmat sig dieslar medans dieslar varvar med än gamla dieslar och närmat sig en vanlig bensinare.A AndersS skrev:Tvärt om, åtminstone med vår diesel och dubbelturbo, definitivt snålare än bensin.
Men är inte längre så intresserad av bilar ska bara fylla våra transportbehov. Lite tävlande/skruvade i ungdom är väl orsak.
Så när jag nu följer elbilstråden är det för att se hur utvecklingen blir i praktiken utifrån våra krav.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 939 inlägg
Jag var beredd att betala 3000kr för att slippa det meddelandet.Nötegårdsgubben skrev:
Jag har inte haft några andra problem med bilen än att den kom ett halvår sent pga. covid. Att ett batteri tar slut efter fem år och att det är mitt och inte bilnasarens problem stör mig inte heller. Men att en lampjävel för en funktion jag inte bryr mig om ska lysa på instrumentpanelen däremot – det stör mig!
Men ge det ett år till så vi se vad man får för felmeddelande när 3G stängs ner.
Sen kan jag tycka att om batteriet inte ska leva mer än 5år ska det vara enkelt att byta, och inte behöva tas bort inredning och bilen programmeras om.
Men vi kommer lindrigt undan, i andra bilar har jag läst att de ligger bakom handskfacket med än knepigare åtkomst.
Nu blev det komplicerat, eller så är det jag som inte förstår vad du skrivit.😀P PHPersson skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 939 inlägg
Skogsägare
· 23 671 inlägg
Det är väl redan nedstängt? Tror det redan är 4g i den här typen av funktioner. Jag har i alla fall redan behövt byta från 2g till 4g i gräsklipparen exempelvis.