1 854 137 läst ·
28 142 svar
1854k läst
28,1k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Laddade publikt sist för 14 månader sedan.
Blir 4 av 5 ggr på jobbet, resten hemma.
Kostnaderna är ju som vi sagt förr värdeminskning och utebliven avkastning på onödigt hög prislapp.
Ca 1-2% av Kostnaderna för mig att äga elbil är laddning.
Blir 4 av 5 ggr på jobbet, resten hemma.
Kostnaderna är ju som vi sagt förr värdeminskning och utebliven avkastning på onödigt hög prislapp.
Ca 1-2% av Kostnaderna för mig att äga elbil är laddning.
Jodå skatt kommer det nog komma tror jag också.Nötegårdsgubben skrev:
Det kan man fråga sig. Jag konstaterar bara att vi som kör elbil bidrar mindre till vägnätet än de som kör avgasbil. Och när det kommer till bestraffning räknar jag med att kommande beskattning av elbilar, vare sig det är kilometerskatter eller något annat även kommer gälla avgasbilar. Så de kommer beskattas dubbelt, både för bränslet och driften.
Varför vet jag inte, men just nu synes det ju vara valvinnande att säga att man ska beskatta avgasbilar hårdare än vad som sker nu.
Får bara hoppas det blir som på glada 70 talet (då fanns km skatt på dieselbilar, man åkte till Finland så kopplades den bort) att kilometerskatten är bara i Sverige 😅 fast det kommer väl EU förstöra med nåt "gemensamt".
Haha nu blir det utanför ömnet nen har du också flera språk o din mobil nör mobilen rättar såhär?Nötegårdsgubben skrev:
För övringt betyder inte
"Nör"
"Ömnet"
"Övringt"
"Nen" ibland "Msn" någonting på de språken jag har i min mobil 🤔
Sjukt irriterande!
Värst ör det när man skriver på svebska dock....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden