1 819 954 läst ·
27 221 svar
1820k läst
27,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Detta verkar smidigt, på pappret iaf. 😎🤷
https://www.polestar.com/se/charging/charging-network/
Fått hem kortet men inte varit läge att testa längs vägarna ännu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.polestar.com/se/charging/charging-network/
Fått hem kortet men inte varit läge att testa längs vägarna ännu.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
I verkligheten är det normalt skit. Höga roamingavgifter på andras nät.FredrikR skrev:
Nu tog jag bara en slumpmässigt vald laddare, och där är alltså den dyraste nästan dubbelt så dyr som leverantörens eget pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: Vet inte vilket avtal Polestar går på, men du kan ju jämföra de priser du får där med vad du ser för lägsta pris hos Chargefinder.
Redigerat:
Är konkurrensen/utbyggnaden för dålig än så länge, eller varför ska det behöva vara så krångligt?
Antar att ni som tankar el väljer smidiga lösningar, så de värsta avarterna dör ut med tiden, eller?
/GC
Antar att ni som tankar el väljer smidiga lösningar, så de värsta avarterna dör ut med tiden, eller?
/GC
Samtidigt tyder det väl på konkurrens när alla har egna system och priserna varierar rätt mycket.C Costanza skrev:
När det bara är ett system och samma pris på alla ställen då är det garanterat ingen riktig konkurrens.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Ny marknad med många aktörer. Det kommer förstås konsolideras med tiden. Krångligt är det mest för att man behöver så många konton om man vill ha bästa pris och därtill ofta använder destinationsladdare.C Costanza skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 672 inlägg
Om jag inte minns fel är för övrigt de översta tre alla egentligen Virta i bakgrunden.Nötegårdsgubben skrev:
I verkligheten är det normalt skit. Höga roamingavgifter på andras nät.
Nu tog jag bara en slumpmässigt vald laddare, och där är alltså den dyraste nästan dubbelt så dyr som leverantörens eget pris.
[bild]
Edit: Vet inte vilket avtal Polestar går på, men du kan ju jämföra de priser du får där med vad du ser för lägsta pris hos Chargefinder.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Ja, Eon och Virta är i alla fall samma, OKQ8 visste jag inte.13th Marine skrev:
Själv har jag en Ica-brandad Eon/Virta-app. De har egenheten att man sätter in 200 kr på ett konto snarare än att pengar bara dras vid konsumtion, så jag drar mig från att byta även om det är småpengar. Och det håller en på tå med att komma ihåg vad som är vad.
Men poängen var inte att de är billigast. På en annan laddare kan det som synes vara tvärtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 672 inlägg
Jag övervägde tidigare idag att regga mig hos OKQ8 då jag oftast laddar där, det var då jag upptäckte att det var Virta.Nötegårdsgubben skrev:
Ja, Eon och Virta är i alla fall samma, OKQ8 visste jag inte.
Själv har jag en Ica-brandad Eon/Virta-app. De har egenheten att man sätter in 200 kr på ett konto snarare än att pengar bara dras vid konsumtion, så jag drar mig från att byta även om det är småpengar. Och det håller en på tå med att komma ihåg vad som är vad.
Men poängen var inte att de är billigast. På en annan laddare kan det som synes vara tvärtom.
[bild]
Ja, verkligen störigt, hade Eon Drive på ett tidigare jobb, tycker det är rätt fult att låsa ens pengar så.
Prisbilden är verkligen helt galen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 672 inlägg
Får kanske regga mig då, var mest ute efter autocharge.
Både ja och nej.L lbgu skrev:
Det verkar ju i alla fall finnas en del missnöje/besvär med hur det ser ut, och det tycker man ju att någon aktör borde kunna se och åtgärda och därmed få ett bra kundunderlag. Tycker jag i alla fall, från min horisont.
Sen har du ju rätt i att det vid brist på konkurrens (och eventuell kartellverksamhet) blir väldigt lika priser, typ vanliga fossilmackar. Men betalningsalternativ är ju alla fall inga problem där, även om de av någon outgrundlig anledning vill få en att tanka med appar där med…
/GC
