1 822 065 läst ·
27 239 svar
1822k läst
27,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Försäkringen lär inte gälla om bilen hade nyckeln i tändningslåset när den stals.
För mig går det går nästan alltid att parkera i skuggan. Alla större livsmedelsaffärer i vår närhet har kallgarage där det alltid är skugga. Det finns även köpcentrum med varmgarage på rimligt avstånd. Hemma står båda bilarna i garage så varken värmare eller AC behöver köras före avfärd.
Det måste vara svårt att hitta argument för ny bil när argument som att kunna slå på AC från mobilen blir en del av motiveringen.
För mig går det går nästan alltid att parkera i skuggan. Alla större livsmedelsaffärer i vår närhet har kallgarage där det alltid är skugga. Det finns även köpcentrum med varmgarage på rimligt avstånd. Hemma står båda bilarna i garage så varken värmare eller AC behöver köras före avfärd.
Det måste vara svårt att hitta argument för ny bil när argument som att kunna slå på AC från mobilen blir en del av motiveringen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 693 inlägg
Argumentet för en ny bil är väl främst att bilen är ny, inte gammal med ökande underhållsbehov.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 693 inlägg
Du umgås inte mycket med ingenjörer va?
Jo men de flesta av av ingenjörerna jag känner är liksom jag ganska snåla när de väljer bil som de betalar själva. De som har fått tjänstebil brukar vara ganska starkt begränsade av företagens ekonomer. Jag känner några få som helt har bortsett från ekonomin vid val av bil. Jag hade för länge sedan en exjobbare som körde Porsche 911 året runt. Mycket trevlig kille med välbeställd far. Jag minns fortfarande en tur mitt i vintern på Essingeleden. Det gick mycket på tvären. Vi hade även en inköpschef som ratade tjänstebil, det gick inte att välja 911.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 693 inlägg
Och jag ser en stor spridning av bilar, men vill påstå att det är en övervikt åt nyare bilar och då är elbilar inte ovanliga, övergången från meka själv till att köpa nått nyare brukar sammanfalla med att man skaffar barn och inte har ork eller tid att meka själv.
Många är nyfikna på hur det funkar att köra elbil då de funderar på att skaffa en.
Många är nyfikna på hur det funkar att köra elbil då de funderar på att skaffa en.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 293 inlägg
Skriva upp sig på en 3 årig leasing är ju ändå ganska populärt och många slipper bry sig. Bara betala och njuta
Byggveteran
· 2 743 inlägg
Hamnade i fel tråd av någon anledning. Det händer ibland och jag har inte riktigt kommit på varför...Fairlane skrev:
...det skulle vara lättare att undvika då.
Jag hoppade denna gång ur tråden efter att jag börjat skriva och sedan tillbaka igen och fortsatte från draften. Det kanske var därför?
Detta (värme och kyla) sköter jag via app i min tio år gamla dieselbil utan bilen står på tomgång (nåja lite bränsle drar dieselvärmaren)T Troberg skrev:



