1 743 633 läst ·
26 151 svar
1744k läst
26,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
De jag sett gör inte skillnad på värme eller kyla. Man ställer in vilken temperatur man vill ha. Och jag kan inte komma på varför någon elbil skulle ha det ena men inte det andra.A AndersS skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Då har jag haft varierande grad av kassa appar. Jag tycker VW:s ID-app är bra nog för det den gör, reglerar laddning och sköter värme. Jag förstår att man vill ha fler funktioner, som att låsa om man är nervöst lagd eller inte litar på att barn/respektive låder efter sig.
Jag vet inte hur de olika tillverkarnas appar ser ut men Kia Connect funkar bra. Låsa, låsa upp, klimatstyrning, fönster osv. Vad behöver man egentligen?
Har inte provat den nya appen som bara heter Kia.
Bästa funktionen är att komma till en sval bil på parkeringen utanför köpcentret när det är +28C och solen gassar 👍.
Har inte provat den nya appen som bara heter Kia.
Bästa funktionen är att komma till en sval bil på parkeringen utanför köpcentret när det är +28C och solen gassar 👍.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker Volvo On Call fungerat fint till våra senaste Volvos, fjärrstart (kyla), värmare och låsa/låsa upp.Nötegårdsgubben skrev:
Polestar Connect ser ut att ha de funktioner jag tror mig behöva men har för lite erfarenhet ännu.
Fungerar den som Volvos vilket den bör tror jag att jag kommer vara nöjd.
Just precis!L L Jan skrev:
Nu är jag ingen USA fan själv men har en släkting som bor där och är en helt annan människa när det kommer att prata om ekonomi, framgångar osv.
Finland är lite som Sverige gällande avundsjukan. Vissa saker ännu värre andra grejer mildare. Men när det kommer till löner så är det värre än Sverige, man pratar aldrig om löner. Kan vara pga att vi i Sverige har offentlighetsprincipen t ex att man kan ringa Skatteverket och fråga vad grannen tjänar 😁
Gott och ont i de sistnämda. Det goda är att arbetsgivare kan inte hemlighålla löner 😂 dock är det trist att vissa använder det bara i ren avundsjuka.
Hursomhelst var det härligt prata med USA personen då man kunde jämföra lite saker. Kan inte på samma sätt jämföra med min släkt i Finland eller ens med Svenska vänner.
Redigerat:
Känns lite avlägset nu plötsligt bara med en USA-emigration .kisumisu skrev:
Just precis!
Nu är jag ingen USA fan själv men har en släkting som bor där och är en helt annan människa när det kommer att prata om ekonomi, framgångar osv.
Finland är lite som Sverige gällande avundsjukan. Vissa saker ännu värre andra grejer mildare. Men när det kommer till löner så är det värre än Sverige, man pratar aldrig om löner. Kan vara pga att vi i Sverige har offentlighetsprincipen t ex att man kan ringa Skatteverket och fråga vad grannen tjänar 😁
Gott och ont i de sistnämda. Det goda är att arbetsgivare kan inte hemlighålla löner 😂 dock är det trist att vissa använder det bara i ren avundsjuka.
Hursomhelst var det härligt prata med USA personen då man kunde jämföra lite saker. Kan inte på samma sätt jämföra med min släkt i Finland eller ens med Svenska vänner.
För mig är alla bilar kompromisser, på många områden, så att det är eldrift försvinner lite i röran för migC Costanza skrev:Det handlar om att jag tycker att tekniken ska stötta människan, och inte tvärtom.
Ser ofta beskrivningar om att batteriet toppas upp medan man tar kaffe-, glass- eller kiss-paus.
När jag kör själv pausar jag inte så ofta som elbilar (med några få undantag) skulle tvinga mig till.
Är helt med på miljöaspekten. Den är kanske det största skälet till att det mycket väl kan bli elbil för mig nästa gång jag byter, trots att det innebär kompromisser jag helst hade sluppit.
/C
Just så!kisumisu skrev:
Just precis!
Men vad folk har i lön kan man aldrig kolla, det är en myt att det är offentligt. Det är sekretess på det.
Däremot kan man kolla taxerad fövärvsinkomst. Det är inte samma sak som lön oftast.
Varvrekordet på Nürnburg ring sattes 2018 av en Porsche 919 Evo hybrid med V4 och elmotor. Säkert många kompromisser där också men varför tror du att dom inte valde en rak sexa? Jag gissar att den högre vikten hade försämrat prestanda jämfört med V4.
Rak sexa har sina fördelar men dit hör inte vikten så visst är det en kompromiss.
Rak sexa har sina fördelar men dit hör inte vikten så visst är det en kompromiss.