A Anders_Nilsson skrev:
Det finns gott om nya skivspelare att köpa idag men det är inget man hittar på Elgiganten direkt utan man måste uppsöka specialbutiker.
Tror du jag hittar på när jag skrev "Elgiganten långt över tio modeller"? 😉🤔

Bild av Elgigantens webbsida med sökresultat för "skivspelare" som visar flera olika modeller och priser från en onlinebutik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
ErOg och 3 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Jag glömde nämna att skall elektriskt manövrerade stolar vara verkligt användbart skall det även finnas minnesfunktion. Behöver inte vara så att bilen automatiskt ställer in position kopplat till nyckel men minne är användbart. Det är först om mer än en person kör bilen det blir användbart, annars ändrar man inte på stolens position.
Jo, det ska ställas om med avkänning med nyckel annars kommer jag inte in att sätta mig på förarplatsen.😂
Men åter igen det är ju ett val man gör, så det som är bra för mig/oss är inte alls nödvändigt för någon annan.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Tror du jag hittar på när jag skrev "Elgiganten långt över tio modeller"? 😉🤔

[bild]
Om du tittar ser du att de flesta modellerna bara finns online eller i ett fåtal butiker. Skivspelare är något man köper med känslor och man vill normalt spela sin skivsamling innan köp.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
ClasseClas
Vad använder ni skivspelarna till i era bilar?
 
  • Gilla
  • Haha
Mikael_L och 5 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Vad använder ni skivspelarna till i era bilar?
Försvann med nuvarande åtta år "gammal" bil, har istället mediespelare/usb och Spotifyapp.😀
Men inte elbil.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Vad använder ni skivspelarna till i era bilar?
Om frågan även omfattar CD-skivspelare så använder jag den för att lyssna på musik. 😀
 
A Anders_Nilsson skrev:
Elöppnad baklucka är ett exempel på teknik som ofta fallerar och där nya kolvar kostar skjortan.
Japp. Det var inget jag valde när jag köpte bilen, men den kom ju på köpet så att säga. Nu har ställdonen börjat läcka olja och Skoda ska ha 14000 för att byta dem...

Jag har kollat på Nätet och det verkar gå att köpa kompatibla ställdon för runt 1500 spänn styck (3000 för bägge alltså), men frågan är ju om man fixar att byta själv (kanske måste programmeras om nåt efter byte).
 
H HenrikHuslöse skrev:
Är de bättre om man är två? När man ska sätta sig i bilen och trycker på sin inställning går stolen ner på det som frugan tyckte var en ideal plats att lägga det nya porslinet på...
Håller porslinet bättre om man sänker stolen manuellt? Det är väl ändå kroppsvikten som krossar porslinet?
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
ClasseClas
Alfredo Alfredo skrev:
Om frågan även omfattar CD-skivspelare så använder jag den för att lyssna på musik. 😀
Men va i helvete. Har du fortfarande inte lyckats rippa ner CDna till MP3-filer?
 
  • Haha
Dowser4711
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Håller porslinet bättre om man sänker stolen manuellt? Det är väl ändå kroppsvikten som krossar porslinet?
Jag kommer inte ens in i bilen om frugan kört den utan att sänka stolen, så jag öppnar dörren och trycker på knappen. Sedan ställer bilen in stolen så jag kan sätta mig. Det är då man märker att det låter under. Det är olika saker varje gång... Med en manuell stol så kan man ju sluta sänka och backa stolen i det läget, men det finns inget nödstopp på en elmanövrerad stol.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Har du fortfarande inte lyckats rippa ner CDna till MP3-filer?
Man har givetvis MP3-filer på CD-skivan. 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
De fackmän jag anlitar för hjulbyten använder en vanlig manuell hydraulisk domkraft. Vad borde de istället använda om man kommer dit med en Renault?
Eftersom jag inte hittar det igen och länken jag lämnade i det ursprungliga inlägget inte längre fungerar så antar jag att även Renault insett att det kanske inte var så väl formulerat. Jag har bytt hjul två gånger på den bilen nu och använt en manuell hydraulisk domkraft utan att märka några problem.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 1 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
. Skivspelare är något man köper med känslor
Något många också gör när de köper bil.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
ClasseClas
Alfredo Alfredo skrev:
Man har givetvis MP3-filer på CD-skivan. 😉
Åhå, vad modernt! ☺️Dags att ta nästa intellektuellt utmanande moderniseringssteg med så kallade USB-minnen som också går att lagra filer på? 🤩
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.