1 820 788 läst ·
27 221 svar
1821k läst
27,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Jo, det ska ställas om med avkänning med nyckel annars kommer jag inte in att sätta mig på förarplatsen.😂A Anders_Nilsson skrev:Jag glömde nämna att skall elektriskt manövrerade stolar vara verkligt användbart skall det även finnas minnesfunktion. Behöver inte vara så att bilen automatiskt ställer in position kopplat till nyckel men minne är användbart. Det är först om mer än en person kör bilen det blir användbart, annars ändrar man inte på stolens position.
Men åter igen det är ju ett val man gör, så det som är bra för mig/oss är inte alls nödvändigt för någon annan.
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Japp. Det var inget jag valde när jag köpte bilen, men den kom ju på köpet så att säga. Nu har ställdonen börjat läcka olja och Skoda ska ha 14000 för att byta dem...A Anders_Nilsson skrev:
Jag har kollat på Nätet och det verkar gå att köpa kompatibla ställdon för runt 1500 spänn styck (3000 för bägge alltså), men frågan är ju om man fixar att byta själv (kanske måste programmeras om nåt efter byte).
Håller porslinet bättre om man sänker stolen manuellt? Det är väl ändå kroppsvikten som krossar porslinet?H HenrikHuslöse skrev:
Medlem
· Uppland
· 2 526 inlägg
Jag kommer inte ens in i bilen om frugan kört den utan att sänka stolen, så jag öppnar dörren och trycker på knappen. Sedan ställer bilen in stolen så jag kan sätta mig. Det är då man märker att det låter under. Det är olika saker varje gång... Med en manuell stol så kan man ju sluta sänka och backa stolen i det läget, men det finns inget nödstopp på en elmanövrerad stol.N Nerre skrev:
Eftersom jag inte hittar det igen och länken jag lämnade i det ursprungliga inlägget inte längre fungerar så antar jag att även Renault insett att det kanske inte var så väl formulerat. Jag har bytt hjul två gånger på den bilen nu och använt en manuell hydraulisk domkraft utan att märka några problem.Alfredo skrev: