ClasseClas ClasseClas skrev:
Åhå, vad modernt! ☺️Dags att ta nästa intellektuellt utmanande moderniseringssteg med så kallade USB-minnen som också går att lagra filer på? 🤩
Vi ska inte glömma MiniDisc där emellan!
 
  • Haha
  • Älska
cpalm och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas
tveksamt tveksamt skrev:
Vi ska inte glömma MiniDisc där emellan!
Just det, det gäller att skynda långsamt.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
kisumisu
Alfredo Alfredo skrev:
Tror du jag hittar på när jag skrev "Elgiganten långt över tio modeller"? 😉🤔

[bild]
Sen kan vi ifrågasätta kvaliten.

Visst finns det crosley och liknande till salu. Men bra skivspelare är faktist svårt hitta idag.

 
kisumisu
Alfredo Alfredo skrev:
Vilka begränsningar (förbud) anser du hindrar din önskade användning? Jag har uppfattningen att det är ganska fritt fram.
Du får bla inte ha den igång när bilen står parkerad.

Är väl även tveksamt om det gäller som bevis.
 
  • Haha
Majgårdarna
  • Laddar…
D
kisumisu kisumisu skrev:
Du får bla inte ha den igång när bilen står parkerad.

Är väl även tveksamt om det gäller som bevis.
Jag vet inte vad reglerna är vid parkering men det kom ändringar i hur Teslas sentry mode funkar vid parkering, det begränsades, men jag har för mig att det var för att de skulle slippa reglering.

Allt gäller som bevis, ditt försäkringsbolag kommer lapa i sig din video om den visar att de slipper betala.
 
kisumisu kisumisu skrev:
Du får bla inte ha den igång när bilen står parkerad.
Nej det är möjligt.

kisumisu kisumisu skrev:
Är väl även tveksamt om det gäller som bevis.
Är det verkligen det? Sen måste givetvis kvalitén på den aktuella inspelningen vara tillräckligt bra men finns det andra problem?
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
️Dags att ta nästa intellektuellt utmanande moderniseringssteg med så kallade USB-minnen som också går att lagra filer på?
Nu lugnar vi allt ner oss lite... En sak i taget. 😂
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Åhå, vad modernt! ☺️Dags att ta nästa intellektuellt utmanande moderniseringssteg med så kallade USB-minnen som också går att lagra filer på? 🤩
Hädele! Endast ett roterande media kan ge rätt ljudkvalitet. Lite som med jordstrålning som inte kan mätas men som finns om man tror på den.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Är det verkligen det? Sen måste givetvis kvalitén på den aktuella inspelningen vara tillräckligt bra men finns det andra problem?
I Sverige har vi fri bevisprövning, det finns inga "ogiltiga" bevis som i t.ex. USA.

Däremot så kanske det blir så att man också riskerar att åtalas för brott mot kameraövervakningslagen. Men videon går ok att använda som bevis ändå.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
Artikel idag om bil som larmat om olycka via SOS, men när räddningstjänst kom till platsen fanns ingen olycka eller bilmodell på platsen. Fick en funderare hur det kommer att bli med äldre bilar och åldrande teknik/sensorer/glapp/etc.
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Tur att det inte är det man väntar på då. Det jag väntar på är bara en 2-3 år gammal (så man slipper största värderaset) kombi till överkomligt inköpspris som klarar minst 30 mil vintertid.
Där är du snart.
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
På vilket sätt är det förbetalda bensin? Alla kalkyler jag sett om hur billig elbilen är i drift baserar sig på folk i villa som kan ladda hemma. Vänta tills effekttariffena slår.

Laddar man på stan för 4-5 kr per kWh kommer kalkylen i ett annat läge. Sedan är ofta försäkring högre och det är ibland inte möjligt att byta hjul själv på grund av vikten.

Jag väntar fortfarande på elbilen för 200k. Vi farväl se om VW ID2 eller Tesla Model 2 kommer ut på marknaden.
Fiat 500e går bra att köpa beg nu för 200`.
Den behöver bara växa till sig lite.
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Vad menar du med lyx? Och vad är det alla vill ha?
Jag är höginkomsttagare tror jag och jag är totalt ointresserad av lyxig utrustning.

Men om du med lyx menar bra ljudisolering, bra fjädringskomfort, bra rostskydd, riktigt bra förarergonomi, bra stolar, bra säkerhet, bra köregenskaper etc så visst.
Men det är saker som kostar resurser om du ska ha allt det. Billigare bilar saknar detta om du frågar mig.
Fiat 500e har detta.
Sagt av en Merc-man.
Men den är inte så stor.
 
Rabbithole Rabbithole skrev:
Fiat Grande Panda har kommit också och är också i närheten prismässigt men lite rymligare, den verkar också trevlig. Närbesläktad med Peugeot e2008 som finns begagnade under 200'
Ja där är 500e som vuxit upp.
Borde vara en bra kompromiss när den blivit 3 år.
 
ClasseClas
Alfredo Alfredo skrev:
Nu lugnar vi allt ner oss lite... En sak i taget. 😂
Precis. Varför byta till win 98 när win 95 med Netscape funkar rätt OK?
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.