432 613 läst ·
6 382 svar
433k läst
6,4k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Om det där var tänkt som ett svar på min fråga så missförstod du min fråga på ett väldigt konstigt sätt.FredrikR skrev:
Sedan gör du antaganden som du inte har fog för på något sätt. Jag vill aldrig bestämma över andra. Jag kanske önskar att andra skulle bete sig på ett visst sätt, men det är något annat.
Förklara gärna vad du menar med din fråga då, att man inte bör köra snabbare än tillåtet.W Weimik skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Svaret är rätt givet. Man ska inte köra fortare än tillåtet. Om någon trots allt väljer att göra det så har ingen annan trafikant som inte är polis rätt att hindra det.W Weimik skrev:
Nej den var inte krånglig, mer frågande vad du menar.W Weimik skrev:
Du behöver inte köra för fort, har någon påstått det?
Kör du aldrig för fort?
Om någon annan kör för är det dennes val.
Jag kör ofta lite för fort, mitt val och mina eventuella böter.
Jaha, men varför frågade du inte vad jag menade i stället för att skriva ett så fullständigt meningslöst inlägg?FredrikR skrev:
Jag har ju redan svarat men om du inte är förmögen att läsa utan att lägga in dina egna fördomar är det rätt hopplöst. Den enda som gnäller här är du. Om du inte tycker att resonemanget är givande kan du ju göra något annat än att kommenteraFredrikR skrev:
Jag antar att du syftar på:Alfredo skrev:
En förare som uppmärksammar att någon annan förare avser att köra in i det körfält han eller hon färdas i skall anpassa hastigheten så att inkörningen underlättas.
Det står inte att man ska underlätta, det står att man ska anpassa hastigheten (så att man underlättar). På andra sätt behöver man alltså inte underlätta.
Nej, jag ligger också redan i högerfilen. Och undrar varför bilarna som kommer bakifrån anser sig vara så viktiga att de behöver komma fram före oss som redan ligger i kön.P Pin skrev:
Frågan är om den som väljer att köra fortare än tillåtet ska ha mer rättigheter i trafiken än de som inte kör fortare än tillåtet.Fairlane skrev: