432 631 läst ·
6 382 svar
433k läst
6,4k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Väg 73 har ju varit uppe ett par ggr nu, och jag bor så jag kör på 73:an vid Trångsund och söderut, säkert fyra gånger i veckan (olika tider) och det skulle vara skönt om det var lagligt att gasa på och komma runt trögisarna som ligger i mittfilen (min påfart blir egen fil) men jag säger som @Blazermannen - jag är rädd om min bil och mitt körkort som jag nyss (april) haft i 40 år utan annat än parkeringsförseelse... så det blir till att saxa ut till vänster och sen tillbaka till höger via mittfilen.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 922 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 922 inlägg
Men jag har ju läst att det inte ligger någon i 80 km/h i mittfil där... (bara varje gång jag kör där).Maria T skrev:
Väg 73 har ju varit uppe ett par ggr nu, och jag bor så jag kör på 73:an vid Trångsund och söderut, säkert fyra gånger i veckan (olika tider) och det skulle vara skönt om det var lagligt att gasa på och komma runt trögisarna som ligger i mittfilen (min påfart blir egen fil) men jag säger som @Blazermannen - jag är rädd om min bil och mitt körkort som jag nyss (april) haft i 40 år utan annat än parkeringsförseelse... så det blir till att saxa ut till vänster och sen tillbaka till höger via mittfilen.
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Synd att man inte har en daschcam, då skulle ni fått sett en klassiker i eftermiddag i Södertälje.
En som bara måste ut i mitten, åker över heldraget och krockar nästan med en bil som samtidigt byter till mitten från ytterfilen.
En som bara måste ut i mitten, åker över heldraget och krockar nästan med en bil som samtidigt byter till mitten från ytterfilen.
Det blir bara 1000:- i böter om man kör om till höger. Är väl 1:- omkörningen för mig om jag skulle råka ut för det (har aldrig åkt dit på det).Maria T skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 297 inlägg
Jag gjorde det (-ish) enda gången hittills jag åkt fast för fortkörning. Polisen tyckte att jag inte såg tillräckligt ångerfull ut och jag råkade undslippa mig att det ju trots allt var första gången på närmare 20 år, så… Det var tydligen fel svar, det minns jag fortfarande.kashieda skrev:
Jag gjorde det samma. En polisaspirant som stoppade mig när jag hade hjärnsläpp och satt i andra tankar utanför en skola.Nötegårdsgubben skrev:
"Du ser väldigt glad ut", sa hon.
"Ja, herregud, ni borde ha tagit mig för många, många år sedan. Så skriv du ut böterna så ska jag betala in dem så fort jag kommer hem."
Hon tyckte det var väldigt trevligt att stoppa mig