TRJBerg
Alfredo Alfredo skrev:
Aldrig jag heller! Men gör man det där man inte får kan man få problem om en representant för "organisationen med världens längsta telefonkö som till och med är värre än Telia" råkar se det och är på fel humör. :(
Bedömer det som låg risk.

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Väg 73 har ju varit uppe ett par ggr nu, och jag bor så jag kör på 73:an vid Trångsund och söderut, säkert fyra gånger i veckan (olika tider) och det skulle vara skönt om det var lagligt att gasa på och komma runt trögisarna som ligger i mittfilen (min påfart blir egen fil) men jag säger som @Blazermannen - jag är rädd om min bil och mitt körkort som jag nyss (april) haft i 40 år utan annat än parkeringsförseelse... så det blir till att saxa ut till vänster och sen tillbaka till höger via mittfilen.

• Gilla
myrstack och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Maria T Maria T skrev:
Väg 73 har ju varit uppe ett par ggr nu, och jag bor så jag kör på 73:an vid Trångsund och söderut, säkert fyra gånger i veckan (olika tider) och det skulle vara skönt om det var lagligt att gasa på och komma runt trögisarna som ligger i mittfilen (min påfart blir egen fil) men jag säger som @Blazermannen - jag är rädd om min bil och mitt körkort som jag nyss (april) haft i 40 år utan annat än parkeringsförseelse... så det blir till att saxa ut till vänster och sen tillbaka till höger via mittfilen.
Men jag har ju läst att det inte ligger någon i 80 km/h i mittfil där... (bara varje gång jag kör där).

• Haha
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Fairlane Fairlane skrev:
Men jag har ju läst att det inte ligger någon i 80 km/h i mittfil där... (bara varje gång jag kör där).
Eller hur?

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Varför sittstrejkar vi inte mot mittfilskörarna på motorvägen en dag vid Kl 15 ;) Vem har bäst superlim?

• Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Varför sittstrejkar vi inte mot mittfilskörarna på motorvägen en dag vid Kl 15 ;) Vem har bäst superlim?
Tänkte just på.... #greta typ. Usch känner mig riktigt ilsk ikväll av flera orsaker. Ska söka mig till Gaaaahtråden istället.

• Gilla
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Använder Loctite 406 på jobbet, grymt, limmar gummilister i -25 på några sekunder, allt annat man råkar kladda på fastnar oxå.

Synd att man inte har en daschcam, då skulle ni fått sett en klassiker i eftermiddag i Södertälje.
En som bara måste ut i mitten, åker över heldraget och krockar nästan med en bil som samtidigt byter till mitten från ytterfilen.

• Gilla
  • Ledsen
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
Unikt namn
FredrikR FredrikR skrev:
80km/h, med sänkning vid rondellerna.

#dontgetmadgeteven
#roadrage! ;)

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
TRJBerg
Maria T Maria T skrev:
Det blir bara 1000:- i böter om man kör om till höger. Är väl 1:- omkörningen för mig om jag skulle råka ut för det (har aldrig åkt dit på det).

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Det blir bara 1000:- i böter om man kör om till höger. Är väl 1:- omkörningen för mig om jag skulle råka ut för det (har aldrig åkt dit på det).
Om du åker dit för det, lovar du att berätta om din uträkning för polisen då? ;)

• Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Om du åker dit för det, lovar du att berätta om din uträkning för polisen då? ;)
Jag hade gjort det! :cool:

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
TRJBerg
kashieda kashieda skrev:
Såklart! Som dessert berättar jag om några fortkörningar också.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jag gjorde det (-ish) enda gången hittills jag åkt fast för fortkörning. Polisen tyckte att jag inte såg tillräckligt ångerfull ut och jag råkade undslippa mig att det ju trots allt var första gången på närmare 20 år, så… Det var tydligen fel svar, det minns jag fortfarande.

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag gjorde det (-ish) enda gången hittills jag åkt fast för fortkörning. Polisen tyckte att jag inte såg tillräckligt ångerfull ut och jag råkade undslippa mig att det ju trots allt var första gången på närmare 20 år, så… Det var tydligen fel svar, det minns jag fortfarande.
Jag gjorde det samma. En polisaspirant som stoppade mig när jag hade hjärnsläpp och satt i andra tankar utanför en skola.

"Du ser väldigt glad ut", sa hon.
"Ja, herregud, ni borde ha tagit mig för många, många år sedan. Så skriv du ut böterna så ska jag betala in dem så fort jag kommer hem."

Hon tyckte det var väldigt trevligt att stoppa mig :D Misstänker att kanske inte alla reagerar på det viset.

• Haha
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.