432 668 läst ·
6 382 svar
433k läst
6,4k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Jag slog också upp det och den mesta officiella informationen var om när jag måste ha skylten, tex på trehjulig moped. Inte mycket om att jag inte får ha den på en Tesla. Ett icke problem då jag varken har Tesla eller cruisar.D Dilato skrev:
Det är inte lustigt.D Dilato skrev:
Man får nämligen inte köra överdrivet långsamt utan anledning, det ger böter på 1000 kr.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 314 inlägg
Åkte 50 mil från fjällen idag. Inga 3 filiga men väl 2+1. Allt flöt kanon fram till Uppsala där trafiken tärnade så det var fullt så långt ögat nådde i båda filerna. Tror ni då inte att det dyker upp en heljusblinkande rövsniffare som ska upp i ändan på varenda bil för att långsamt preja sig fram bil för bil för att kanske vinna 3 minuter när han når sthlm. Var faktiskt inte en BMW utan en v90.
Nu vet jag inte var du hittat just detta, så jag tänker inte göra någon större tolkning än att man inte får köra så att man tvingar ut andra på vägrenen.K karlmb skrev:
Förstår fortfarande inte vad det har för bäring på att man inte får köra fortfaren än gällande hastighetsbegränsning vid omkörning?
C
civilingenjören
Medlem
· Sverige
· 678 inlägg
civilingenjören
Medlem
- Sverige
- 678 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Finns inget värre än klappskaft som ligger och nosar i röven trots att man ligger på eller över hastighetsgränsen, speciellt nu på vintern. Jag blir inte mer benägen att släppa förbi någon som gör så, snarare sänka hastigheten för att öka avståndet till framförvarande och öka mitt bromsutrymme om nåt händer. Planera körningen så att du kan hålla vettigt avstånd fram tills dess att du har en lucka att köra om istället.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Jag har studerat detta noga, sätter du radarn på medium eller långt avstånd så flyttar sig inte idioternaStorsockret skrev:
Finns inget värre än klappskaft som ligger och nosar i röven trots att man ligger på eller över hastighetsgränsen, speciellt nu på vintern. Jag blir inte mer benägen att släppa förbi någon som gör så, snarare sänka hastigheten för att öka avståndet till framförvarande och öka mitt bromsutrymme om nåt händer. Planera körningen så att du kan hålla vettigt avstånd fram tills dess att du har en lucka att köra om istället.
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg