432 668 läst ·
6 382 svar
433k läst
6,4k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Diskussionen i denna tråd lika mycket roar som oroar. Samma personer som buskör när de är i tjugoårsåldern är de som ondgör sig mest över buskörande ungdomar när de själva fått en liten telning som på egen hand ska gå till skolan. På samma sätt kommer de troligen att vara den "gubbe" eller "tant" som kör alldeles för sakta när de själva når ålderns höst. Lite mer hänsyn till varandra skulle inte skada. Både på vägen och i samhället i övrigt.
Perfekt. När sedan 85-90% är borta är det dags för nästa steg, 85-90% av de som fick behålla körkortet i första svängen blir av med körkortet i steg 2 (för alla som fick behålla kortet i första steget kan ju inte vara lämpliga förare?). Då har vi 1-2% som har kortet kvar. Frågan är om man sedan skall fortsätta med nivån 85-90% i steg 3?S JockeEinarson skrev:
Snart har vi blivit av med all vägtrafik i Sverige. MP vann!
Den filen ska bara vara till för omkörning, inte för normal trafik. Det är egoistiskt att anse att man är så mycket viktigare än andra så man är för förnäm för att ligga i högerfil.A Andy78 skrev:
Självklart kör jag hastighetsgränsen i mitten eller vänsterfil om det går långsamt i höger.F frasen_36 skrev:
Du får gärna ligga där och tycka att trafiken som passerar dig är egoistiska om du nu får ut något av det.
Var någonstans har jag sagt att man inte får köra om?? Håll dig till ämnet!A Andy78 skrev:
Vad det handlar om är du som anser att vänsterfilen är "din" och ligger kvar där.
Såna egotrippade som du är det inte lönt att diskutera med. Var du köpte ditt körkort vet jag inte, men vi andra har lärt oss att vänsterfil på landsväg är omkörningsfil.
Det är såna som du som ligger där och blockerar för t.ex. utryckningsfordon.
Du citerade mig i Inlägg #2301 och jag svarade.F frasen_36 skrev:Var någonstans har jag sagt att man inte får köra om?? Håll dig till ämnet!
Vad det handlar om är du som anser att vänsterfilen är "din" och ligger kvar där.
Såna egotrippade som du är det inte lönt att diskutera med. Var du köpte ditt körkort vet jag inte, men vi andra har lärt oss att vänsterfil på landsväg är omkörningsfil.
Det är såna som du som ligger där och blockerar för t.ex. utryckningsfordon.
Endera fattas nåt, eller så vill du bara inte förstå. Det verkade som du redan köpt ditt eftersom du missat vissa grunder. .A Andy78 skrev:
Det är som (nån sa) inte lönt att diskutera med nån som int....