Fairlane
Att 85-90% borde bli av med körkortet kan inte stämma. Självskattningar brukar väl ge ungefär de siffrorna för personer som kör lika bra eller bättre än genomsnittet? ;)

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
G
Diskussionen i denna tråd lika mycket roar som oroar. Samma personer som buskör när de är i tjugoårsåldern är de som ondgör sig mest över buskörande ungdomar när de själva fått en liten telning som på egen hand ska gå till skolan. På samma sätt kommer de troligen att vara den "gubbe" eller "tant" som kör alldeles för sakta när de själva når ålderns höst. Lite mer hänsyn till varandra skulle inte skada. Både på vägen och i samhället i övrigt.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
S JockeEinarson skrev:
Jag kan nog drista mig till att 85-90% av dagens bilister borde utnyttja möjligheten att på helt frivillig basis, uppsöka närmaste polisstation och lämna in körkortet, alternativt lägga ner det i botten av ett liknande flingpaket som det hämtats ifrån....
Perfekt. När sedan 85-90% är borta är det dags för nästa steg, 85-90% av de som fick behålla körkortet i första svängen blir av med körkortet i steg 2 (för alla som fick behålla kortet i första steget kan ju inte vara lämpliga förare?). Då har vi 1-2% som har kortet kvar. Frågan är om man sedan skall fortsätta med nivån 85-90% i steg 3?
Snart har vi blivit av med all vägtrafik i Sverige. MP vann! :cool:

• Haha
A-Man_08
  • Laddar…
Nähä, du glömde självkörande bilar ;)

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nähä, du glömde självkörande bilar ;)
Usch, slarvigt!

F
N Nerre skrev:
För att om man ligger i 110 i vänsterfil får man väldigt snart helljusblinkande bilar bakom sig...
Vänsterfilen är en omkörningsfil och där ska man inte ligga kvar efter omkörning.

• Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
F
A Andy78 skrev:
Gå det så långsamt i höger och mittenfil att du inte kan hålla max hastighet, varför inte lägga dig i vänster och köra där?
Jag gör ofta det på 110 sträckan så man kommer framåt.
Den filen ska bara vara till för omkörning, inte för normal trafik. Det är egoistiskt att anse att man är så mycket viktigare än andra så man är för förnäm för att ligga i högerfil.

• Gilla
Nerre och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Den filen ska bara vara till för omkörning, inte för normal trafik. Det är egoistiskt att anse att man är så mycket viktigare än andra så man är för förnäm för att ligga i högerfil.
Självklart kör jag hastighetsgränsen i mitten eller vänsterfil om det går långsamt i höger.
Du får gärna ligga där och tycka att trafiken som passerar dig är egoistiska om du nu får ut något av det.

F
A Andy78 skrev:
Självklart kör jag hastighetsgränsen i mitten eller vänsterfil om det går långsamt i höger.
Du får gärna ligga där och tycka att trafiken som passerar dig är egoistiska om du nu får ut något av det.
Var någonstans har jag sagt att man inte får köra om?? Håll dig till ämnet!
Vad det handlar om är du som anser att vänsterfilen är "din" och ligger kvar där.
Såna egotrippade som du är det inte lönt att diskutera med. Var du köpte ditt körkort vet jag inte, men vi andra har lärt oss att vänsterfil på landsväg är omkörningsfil.
Det är såna som du som ligger där och blockerar för t.ex. utryckningsfordon.

F frasen_36 skrev:
Var någonstans har jag sagt att man inte får köra om?? Håll dig till ämnet!
Vad det handlar om är du som anser att vänsterfilen är "din" och ligger kvar där.
Såna egotrippade som du är det inte lönt att diskutera med. Var du köpte ditt körkort vet jag inte, men vi andra har lärt oss att vänsterfil på landsväg är omkörningsfil.
Det är såna som du som ligger där och blockerar för t.ex. utryckningsfordon.
Du citerade mig i Inlägg #2301 och jag svarade.

F
A Andy78 skrev:
Du citerade mig i Inlägg #2301 och jag svarade.
Precis, inte ens där nämnde jag nåt om att "inte få köra om".
Läs om och läs rätt.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Precis, inte ens där nämnde jag nåt om att "inte få köra om".
Läs om och läs rätt.
Så varför citerade du mig?
Läs om citera rätt.
Kan man köpa körkort det visste jag inte, perfekt då ska jag ta å uppgradera till BE.

F
A Andy78 skrev:
Så varför citerade du mig?
Läs om citera rätt.
Kan man köpa körkort det visste jag inte, perfekt då ska jag ta å uppgradera till BE.
Endera fattas nåt, eller så vill du bara inte förstå. Det verkade som du redan köpt ditt eftersom du missat vissa grunder. .
Det är som (nån sa) inte lönt att diskutera med nån som int....

F frasen_36 skrev:
Endera fattas nåt, eller så vill du bara inte förstå. Det verkade som du redan köpt ditt eftersom du missat vissa grunder. .
Det är som (nån sa) inte lönt att diskutera med nån som int....
Vad fattas menar du?

F
A Andy78 skrev:
Vad fattas menar du?
Kunskap

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.