432 628 läst ·
6 382 svar
433k läst
6,4k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Nä knappast att jobba hemifrån, men att bo i staden och ligga i mittfilen går iaf som byggjobbare att undvika och ändå ha storstadens lönenivå.N Nerre skrev:
För vårdpersonal lär det snart vara ett måste att hitta ett smidigt sätt att pendla utan att ligga i köer på trafikleder eller vara hänvisade till storstädernas skenande bostadspriser.
Nu ska vi ha väldigt klart för oss att "Stockholm" är en linje Norrköping-Örebro-Gävle. Den flik som bildas kan man riva av kartan och dumpa i Bottenviken.Fairlane skrev:
Det var min åsikt innan jag flyttade in i den här hålan som avgränsas av nämnda gräns. Det är fortfarande min åsikt vad det gäller geografin. Med åren har den mer och mer blivit sann.
Tillägg: Min infödda vän hävdar att "stockholmare som bott hela sitt liv i Stockholm är de värsta bönder som finns". Jag är beredd att hålla med honom. Maken till inskränkthet får man leta efter.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
https://sverigesradio.se/artikel/7148774F fribygg skrev:
Den artikeln säger väl att folk flyttar från landsbygd till städer?AndersMalmgren skrev:
Stockholms handelskammare säger att utflyttningen från Stockholmstrakten var dryga 5500pers - 20 men du kanske anser städer som Linköping och Örebro som storstäder?
Antalet mittfiler att ligga och såsa i är iaf högst begränsat i de ovan nämnda städerna som jag betraktar som landsorter.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 294 inlägg
Flyttnetto är ett lurigt mått. Eftersom att inflyttade till Stockholm främst är singlar medan utflyttade huvudsakligen är barnfamiljer så kan staden ha ett negativt flyttnetto men ändå ha en växande befolkning.
Flyttar det exempelvis in 10.000 singlar som vardera får ett barn och 15.500 flyttar ut i form av familjer med två barn så växer staden ändå med 4.500 personer.
Och alla de jävlarna kommer att trängas i mittfilen.
Flyttar det exempelvis in 10.000 singlar som vardera får ett barn och 15.500 flyttar ut i form av familjer med två barn så växer staden ändå med 4.500 personer.
Och alla de jävlarna kommer att trängas i mittfilen.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Om smarta flyttar till tätort så flyttar ju flest av dessa till den största tätorten.F fribygg skrev:Den artikeln säger väl att folk flyttar från landsbygd till städer?
Stockholms handelskammare säger att utflyttningen från Stockholmstrakten var dryga 5500pers - 20 men du kanske anser städer som Linköping och Örebro som storstäder?
Antalet mittfiler att ligga och såsa i är iaf högst begränsat i de ovan nämnda städerna som jag betraktar som landsorter.
Om du hävdar att de minderåriga inte är med i handelskammarens statistik som SCB tog fram så läser du på ett annorlunda sätt då handelskammaren skrev "Tydligast är det negativa flyttnettot i åldersgruppen 0-9år"Nötegårdsgubben skrev:
Flyttnetto är ett lurigt mått. Eftersom att inflyttade till Stockholm främst är singlar medan utflyttade huvudsakligen är barnfamiljer så kan staden ha ett negativt flyttnetto men ändå ha en växande befolkning.
Och alla de jävlarna kommer att trängas i mittfilen.![]()
Det var det ett flyttnetto på 1700 pers - 19 och ca 5600- 20, så vitt jag förstår innebär det att sthlmstrakten minskat i befolkning i flera år nu och ökande trängsel i mittfilen borde i så fall utgöras av utsocknes eller bekväma/coronarädda storstadsbor som minskar sitt åkande i kollektivtrafiken.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 294 inlägg
Nej, jag menade precis tvärtom. Eftersom att de som flyttar ut från storstäder är oproportionerligt många barn så är flyttnetto ett dåligt mått för att avgöra om ett område minskar eller ökar befolkningsmässigt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Denna dök upp på annan site och tyckte den passade bättre i denna tråd än i någon av humortrådarna.