HejP PHPersson skrev:
Det beror på hur man värderar ett hus som har ett tyst kylsystem som nästan inte syns (inne eller ute) och som ändå klarar hela markplanet
Som rimligen på grund av sin enkelhet håller 20 år eller mer och som kan drivas under lång tid av batterier i reservkraften
Som dessutom återför värme och innebär vattenrotation i borrhålet sommartid
När jag arbetade i USA och bodde på hotell i flera veckor med brusande kylsystem som störde nattsömnen bestämde jag mig för att söka alternativa lösningar för mitt eget boende hemma i Sverige
Jag är väldigt nöjd över den lösning jag hittade
Redigerat:
Att det är trevligt med kyla håller jag med om, nu var det mer du som pratade om att hålla nere kostnaden och då får man räkna på helheten och inte så som det låter braM Martin Lundmark skrev:Hej
Det beror på hur man värderar ett hus som har ett tyst kylsystem som nästan inte syns (inne eller ute) och som ändå klarar hela markplanet
Som rimligen på grund av sin enkelhet håller 20 år eller mer och som kan drivas under lång tid av batterier i reservkraften
Som dessutom återför värme och innebär vattenrotation i borrhålet sommartid
HejP PHPersson skrev:
Jag talar om totalen gällande det elenerkombinat jag har och hur de olika delarna kombineras till att stödja och finansiera varandra och därigenom skapa en förnöjsamhet
Vi valde att köpa ett hus som var tyst efter att vi upplevt bullriga boenden Denna tystnad har vi kunnat behålla även när vi infört att kunna kyla bostaden
Jag talat inte då enbart om Frikylan utan om helheten och trivseln i boendet
Rimligen så håller jag ned kostnaden ännu mer, gällande totalen, om jag bor i tält eller husvagn året om men då upplever jag inte samma trivsel jämfört med mitt nuvarande boende, och det speciellt gällande vinterhalvåret
Varför har ett tyst och diskret kylsystem inget med frikyla att göra
Kan du förklara?
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden