35 634 läst ·
17 svar
36k läst
17 svar
Flytspackling blev dålig, hur rädda det?
Check på den. Jag slipade 8x4 kvm botten på poolen för att få den barnrumpsslät och jag la halva kvarteret i dimma.Alfredo skrev:
Lite sent inlägg antagligen, men kanske kan vara till hjälp för någon. Spacklade vårt badrum förra veckan, fallet blev riktigt bra och nästan hela ytan blev spegelblank, men i ett par av hörnen hällde jag något för tjockt flytspackel (i ett för sent skede) som inte flöt ut helt utan bildade en knölig yta. Missade tyvärr att skrapa bort detta innan spacklet härdat. Provade med slippapper men som många redan nämnt biter det knappt på den hårda ytan. Något som däremot bet ganska bra var att skrapa på tvären med billig fogsvans. Dammar ingenting. När ojämnheterna är borta kan man putsa den ruggade ytan med ett slippapper eller en bredspackel.
Bra tips med fogsvansen
Hur mycket ojämnhet kan man tolerera i flytspacklet? Jag fick några åsar som jag slipat ned en aning men det diffar kanske 2-3 mm på några ställen på golvet. Hur mycket kan man rädda med fixen?
Jag ska ha 60x60 klinkerplattor och tätskiktet är ett rollat. Kanske inte lika känsligt när man inte har folie på golvet va? Dalarna borde man väl bara kunna fylla med fix. Det blir ju stumt när det härdat.
Hur mycket ojämnhet kan man tolerera i flytspacklet? Jag fick några åsar som jag slipat ned en aning men det diffar kanske 2-3 mm på några ställen på golvet. Hur mycket kan man rädda med fixen?
Jag ska ha 60x60 klinkerplattor och tätskiktet är ett rollat. Kanske inte lika känsligt när man inte har folie på golvet va? Dalarna borde man väl bara kunna fylla med fix. Det blir ju stumt när det härdat.
Klicka här för att svara