R
Du skrev infälld med låsbar lucka , då blir det att jaga någon låda med lås ( för ev infällning ) som är så djup att den klarar ett kapslat uttag , det duger med vad som helst i lådväg

R
Behöver inte vara blockerat om det finns ett låsbart lock eller en infälld låda med låsbar dörr , det som du länkade till har inte det och går inte att montera lås på locket :(

Det ska sitta i en yttervägg. Så det är nog svårt att få till en låsbar låda med tillräckligt djup för ett uttag innom instalations skiktet. Men vi får titta på en sådan lösning om produkten inte finns.

R
Chaly Chaly skrev:
Hittade det här
Inte helt fel men är bara 1 fasigt ( troligtvis något för camping ) är ju låsbart med hänglås , men för infällning i något plåtskåp , kan du hitta ett 5 poligt är det bra

R
Chaly Chaly skrev:
Den här då?
Bingo nu blir nog Daniel 109 glad och du ligger på plus

Japp, det var vad jag sökte. Finns den även för infällt motage skulle det vara ännu bättre. Tack för hjälpen.

D Daniel 109 skrev:
Jag behöver ett CEE don som är ”petskyddat” då det kommer att sitta lågt i en offentlig miljö.
Antagligen en dum fråga men måste den nödvändigtvis sitta lågt? Känns som den enklaste lösningen är att sätta uttaget normalhögt men nu kanske det är omöjligt.

Det är enbart en estetisk fråga. Det är inte önskvärt att ha ett högt placerat uttag i den miljön. Men visst skulle det kunna vara ett alternativ.

D Daniel 109 skrev:
Det är enbart en estetisk fråga. Det är inte önskvärt att ha ett högt placerat uttag i den miljön. Men visst skulle det kunna vara ett alternativ.
Högt men gömt i något snyggt skåp kanske. Behöver ju inte vara låsbart om det sitter högt.

Mikael_L
Jag tycker inte att Malmbergs förreglade uttag skäms speciellt mycket för sig, och det är inte direkt så kopiöst dyrt heller.

Nackdelen med att blockera uttag med lås är att sen plötsligt börjar man slarva och det blir olåst lite då och då.
Ett förreglat är alltid säkert, handhavandefel elimineras.

https://malmbergs.com/Products/1951121

Det röda locket blir väldigt synligt i en designad lokal.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.