57 853 läst ·
733 svar
58k läst
733 svar
Finns det en fackmannamässig höjd på ett spegelskåp?
Men du har ju köpt en totalentreprenad med en funktionsbeskrivelse, att det skall vara fackmannamässigt utfört är inget funktionskrav för en totalentreprenad. Det är en självklarhet att byggaren bygger så, men inte ens det verkar säkert.K Klockanpå skrev:
Hade däremot en arkitekt placerat skåpet så så hade det varit ganska solklart att vederbörande bommar i sitt yrkesutövande då hen inte frågat om badrummet var tänkt för kortväxta.
Jag påstår att försäkringsbolaget täcker skador på ett skåp oavsett om överkanten är på 1,7 eller 1,9 meter över golvet så länge det sitter tillräckligt långt ifrån tvättstället. Du däremot antydde på att försäkringsbolaget inte skulle ersätta ditt skåp pga att det sitter lägre än rekommenderade generella standarder och därför inte var fackmässigt installerat vilket är helt orimligt!K Klockanpå skrev:Det var du som påstod att försäkringsbolag täcker skador för sådant som inte är fackmässigt installerat.
Sedan börjar du snacka runt ditt påstående genom att hitta på en fiktiv situation som involverar mitt spegelskåp. Jag håller med dig att det är svårt att förutse vad för skador ett skåp som inte installerats fackmässigt skulle kunna leda till, troligtvis inga. Men det förändrar inte det faktumet att det påstående var direkt felaktigt i sak.
Om skadan inträffat till följd av att det inte installerats på en fackmässig höjd så täcker givetvis inget försäkringsbolag det.S Simon11 skrev:Jag påstår att försäkringsbolaget täcker skador på ett skåp oavsett om överkanten är på 1,7 eller 1,9 meter över golvet så länge det sitter tillräckligt långt ifrån tvättstället. Du däremot antydde på att försäkringsbolaget inte skulle ersätta ditt skåp pga att det sitter lägre än rekommenderade generella standarder och därför inte var fackmässigt installerat vilket är helt orimligt!
Täcka skador för sådant som inte är fackmässigt, låter som en usel affärsidé. Kanske något för dig?
K Klockanpå skrev:
Okey, så om tex skåpets dåliga infästningar gör så skåpet ramlar ned skulle försäkringsbolaget säga "tyvärr, det är monterat på en felaktig höjd"?K Klockanpå skrev:
Den enda höjden försäkringsbolaget eventuellt skulle kunna använda som argument till att neka dig ersättning är ju om det finns ett anvisat mått ifrån kranen till underkant skåp men det är ju knappast det måttet du har opponerat dig emot. Fast och andra sidan skulle det inte förvåna mig om så är fallet då ingen verkar förstå dig, varken här på forumet eller din byggare..
Bör tilläggas att det givetvis avser en fuktskada på mitt påstående ovan. Övriga skador skulle även den höjden vara ointressant.
Beror som sagt helt och hållet på vad skadan orsakas av. Principiellt täcks dock inte skador som inträffar till följd av att något installerats på ett sätt som inte är fackmässigt, oavsett om det är ett avlopp eller skåp.S Simon11 skrev:Okey, så om tex skåpets dåliga infästningar gör så skåpet ramlar ned skulle försäkringsbolaget säga "tyvärr, det är monterat på en felaktig höjd"?
Den enda höjden försäkringsbolaget eventuellt skulle kunna använda som argument till att neka dig ersättning är ju om det finns ett anvisat mått ifrån kranen till underkant skåp men det är ju knappast det måttet du har opponerat dig emot. Fast och andra sidan skulle det inte förvåna mig om så är fallet då ingen verkar förstå dig, varken här på forumet eller din byggare..
Bör tilläggas att det givetvis avser en fuktskada på mitt påstående ovan. Övriga skador skulle även den höjden vara ointressant.
Varför känns det som detta är ett trolltråd? Någon som spelar autistisk bara för att få reaktioner.
Varför inga bilder på några som helst beskrivningar eller uppdrag?
Varför inga bilder på några som helst beskrivningar eller uppdrag?
Och eftersom din tråd handlar om höjden av ditt skåp kan vi väl ändå hålla oss till det? Varför du drog upp försäkringsbolagets eventuella nekande om ersättning pga höjden på ditt skåp är för mig helt obegriplig, det är det som är min poäng. Ditt försäkringsbolag kommer inte ha någon åsikt om ditt skåp sitter på 1,7m eller 1,9m vilket du hävdade, med hänvisning till att det inte var fackmässigt utfört.K Klockanpå skrev:
TS har lagt över 200 kommentarer och över 50 skapade trådar med en drös bilder.. Men men kan ju undra, mig har han fått igång, vet dock inte om jag skall skratta eller gråta..R ReMaxBerea skrev:
Nu missade du poängen igen. Ifall den icke fackmässiga höjden har betydelse för skadan så kommer de ha en åsikt om det. Varför skulle du ersätta skador till följd av att något inte utförts fackmässigt? Svara på frågan.S Simon11 skrev:Och eftersom din tråd handlar om höjden av ditt skåp kan vi väl ändå hålla oss till det? Varför du drog upp försäkringsbolagets eventuella nekande om ersättning pga höjden på ditt skåp är för mig helt obegriplig, det är det som är min poäng. Ditt försäkringsbolag kommer inte ha någon åsikt om ditt skåp sitter på 1,7m eller 1,9m vilket du hävdade, med hänvisning till att det inte var fackmässigt utfört.
Nej nej. Farstatjejen har ju rätt. Den enda signal kommentarer som "lilla gumman", "du är helt tappad", "kryp tillbaka under din sten" och andra lättkränkas kommentarer, får bara de läskunniga att tvivla på din seriositet.O skrev:
Jag har inte skrivit det du antyder.Intet skrev:
K Kurtivan skrev:
Det skulle jag inte, men det var inte heller jag som drog upp försäkringsbolaget till en början. Kan du ge mig ett exempel i ditt fall där det skulle vara av betydelse, 1,7 eller 1,9m?K Klockanpå skrev: