MathiasS MathiasS skrev:
Jag har ju förklarat ovan varför din position är försvagad. Det behöver jag inte repetera.
Enda svaga i sammanhanget är din förklaring.

Hep Hep skrev:
Intressant att du är tvärsäker på det. Har du rätt är det positivt för dig. Källa på ditt påstående om att det är så?
Konsumenttjänstlagen.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
K Klockanpå skrev:
Ett till påhitt. Vi har inte gett en instruktion om vilken höjd spegelskåpet ska installeras på. Vi har fått en fråga av hantverkaren om ett avstånd. Vi har svarat att vi vill ha standardmått. Han har inte informerat oss om bakgrunden till frågan eller vilka konsekvenser ett visst avstånd mellan tvättstället får för spegelskåpets installationshöjd.
Härligt. Dra hantisen till tinget bara så får han vad han tål! Nu behöver jag runda av här för det är dags att borsta tänderna framför en spegel som har mitt nylle precis mitt i.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
GreenYoda och 21 till
  • Laddar…
K
K Klockanpå skrev:
Du bryr dig tillräckligt för att påstå att det har monterats med ett standardmått för vilken höjd spegelskåp ska monteras på. Ifall du inte har något stöd för ditt egna påstående så kan du väl ändå bara tydliggöra att det bara är din godtyckliga åsikt?
”Rätt eller fel, det viktigaste är ju att aldrig ge sig.”
Känns som det är ditt motto😀.

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Härligt. Dra hantisen till tinget bara så får han vad han tål! Nu behöver jag runda av här för det är dags att borsta tänderna framför en spegel som har mitt nylle precis mitt i.
Precis och där satte du fingret på varför det är ett fel i tjänsten, spegelskåpet har inte installerats fackmässigt vilket gör att det inte kan användas på ett ändamålsenligt sätt.

• Haha
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
O O skrev:
Detta var visserligen inte riktat till mig, men jag skall försöka hjälpa till med svar

1. OK. Jag läser. Ämnet är
    "Finns det en fackmannamässig höjd på ett spegelskåp?"
    Det enkla svaret på den frågan är. Nej det finns inte.

Höjd på spegelskåp kan väljas fritt

2. Detta du tar upp nedan hör inte till trådens ämne.

Trådens fråga är "höjd på ett spegelskåp". Alltså hur högt skåpet är.
Var det placeras är faktiskt "off topic", dvs "hör inte hit".

Om man vill att andra skall hålla sig till ämnet bör man som trådskapare föregå och själv göra det.
Badrumsskåp brukar sitta ca 1,9 m i överkant vid renoveringar.

K Klockanpå skrev:
Nu hittar du på igen. Vi har inte fått fråga om vilken höjd spegelskåpet ska monteras på.
Så du menar att du inte tidigare har sagt att hantverkaren frågade dig om det blir bra med XX cm över tvättstället?

För mig är även det en höjd, dock har hantverkaren ansett att måttet mellan tvättställ och nederkant spegel är viktigare än överkant spegel i förhållande till golvet.

Du ser detta enbart ur din synvinkel, vilket jag förstår, men det finns alltid två sidor av myntet vilket du förnekar.

• Gilla
GreenYoda och 3 till
  • Laddar…
S Simon11 skrev:
Du ser detta enbart ur din synvinkel, vilket jag förstår, men det finns alltid två sidor av myntet vilket du förnekar.
Du får tänka på att TS bara ser sina fötter i spegeln, så det är inte så konstigt att synvinkeln är lite knasig.

• Haha
  • Gilla
sturnus och 3 till
  • Laddar…
K Klockanpå skrev:
Konsumenttjänstlagen.
Dåså. Kör på och köp dig något fint för alla pengar du kommer få.

• Gilla
  • Haha
GreenYoda och 4 till
  • Laddar…
K Klockanpå skrev:
Nu hittar du på igen. Vi har inte fått fråga om vilken höjd spegelskåpet ska monteras på.
Du skrev ju redan i inlägg #11 att du godkänt installationshöjden?

• Gilla
GreenYoda och 5 till
  • Laddar…
Från det ena till det andra.
Jag la 250k på mitt nya badrum för 7 år sedan och tycker det blev jättefint. Är lite nyfiken på vad man får för 600k. Finns tydligen nån mer tråd om ämnet, kan nån länka till den, där kanske det finns lite bilder etc..

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
S Simon11 skrev:
Så du menar att du inte tidigare har sagt att hantverkaren frågade dig om det blir bra med XX cm över tvättstället?

För mig är även det en höjd, dock har hantverkaren ansett att måttet mellan tvättställ och nederkant spegel är viktigare än överkant spegel i förhållande till golvet.

Hantverkaren har av oklar anledning frågat oss om ett avstånd mellan ställ och skåp. Vi svarar mer eller mindre ”vi vill ha standardmått och har ingen koll det är därför vi anlitat er”. Vi hade heller ingen uppfattning om att avståndet måste vara något särskilt, annat än åtminstone 20-25 cm (annars slår blandaren i). Notera att han alltså inte frågat oss om vilken höjd skåpet ska installeras på. Du blandar ihop äpplen och päron. Hade hantverkaren frågat oss om installationshöjden hade avståndet till tvättstället som han föreslog inte hållit, såvida vi inte hade blivit upplysta om, avråtts från samt godkänt en avvikelse från en fackmässig höjd på spegelskåpet. Inte svårare än så egentligen.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
K Kane skrev:
Du skrev ju redan i inlägg #11 att du godkänt installationshöjden?
Läs om. Står uttryckligen i första meningen att vi inte godkänt höjd.

• Haha
  • Wow
sturnus och 1 till
  • Laddar…
K Klockanpå skrev:
Notera att han alltså inte frågat oss om vilken höjd skåpet ska installeras på.
Jo, med tydlig angiven referens, tvättstället.

• Gilla
GreenYoda och 4 till
  • Laddar…
K Klockanpå skrev:
konsekvenserna av att sätta spegelskåpet på det av honom själv föreslagna avståndet
Om man inte själv förstår att valet av avstånd till ett skåps nederkant får konsekvenser på avståndet till skåpets överkant kan nog ingen förklara det. 😉

• Gilla
  • Haha
GreenYoda och 29 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.