optimum optimum skrev:
Är plattorna sneda är det bara att reklamera.
Jag hade inte startat en sådan här tråd utan kunnat visa att plattorna är sneda.
Okej, jag tyckte att det är uppenbart att plattorna är sneda på den här väggen. Det som inte är uppenbart för blotta ögat är var det sticker iväg. Om det sker gradvis eller är koncentrerat till något särskilt parti.
 
  • Gilla
Richard Beiron
  • Laddar…
J Jörgen Ö skrev:
Jag hoppas du skämtar!?
Japp, jag vet.
 
  • Haha
DrKron
  • Laddar…
DrKron DrKron skrev:
Okej, jag tyckte att det är uppenbart att plattorna är sneda på den här väggen. Det som inte är uppenbart för blotta ögat är var det sticker iväg. Om det sker gradvis eller är koncentrerat till något särskilt parti.
Skulle gissa på att plattis satt plattorna till vänster om dörren efter den vänstra väggens fogar, sen på högra sidan efter den högra väggens fogar sen när han kommit upp i höjd med ök dörr, insett att våglinjen mellan högra och vänstra väggen diffar
 
  • Gilla
SaraS85
  • Laddar…
P
Plattis har nog rökt på,även en del som gjort inlägg i tråden:thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
så här blir det om man inte använder laser utan går runt badrummet och väger av med ett vattenpass, troligen har plattsättaren börjat och slutat vid dörren utan att kolla om vågen stämmer över dörren
 
Spelar det så stor roll att det är lite snett? Vem kollar på sånt i ett badrum?
Jag skulle begära kompensation istället. Vad kan det kosta att göra om den väggen? Begär 70 % av det i reduktion av priset istället.
 
  • Gilla
  • Haha
Borgir och 3 till
  • Laddar…
P
På vilket sätt skulle det räcka att göra om en vägg?
 
  • Gilla
Richard Beiron och 1 till
  • Laddar…
I princip så måste allting göres om! MEN det betyder jo att ALT kackel och klinkor skal bort runt om i badrummet, och tätskiktet skal sättet på ny! Mycket jobbigt, och ingen garanti att byggfirmaen vill vare lika engagerat andra gången, och inte gör flera dolda fel (när dom jo gör arbetet ”gratis”).

Frågan är väl om du kan leva med denna fel. Min erfartenhet är, att sådana saker är väldigt irriterande i början, men efter någon tid glömmer man bort och inte märker dem så mycket. Tror du att du kan leva med felen, så vill jag prata med byggfirman och får solid rabatt på utfört arbete. Kom ihåg att intill du har betalat är det du som har förhandlingsmakten!
 
  • Gilla
TreeView och 1 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
På vilket sätt skulle det räcka att göra om en vägg?
Det var väl bara en vägg som var ojämn?
 
Det där ser inge roligt ut framförallt när man som beställare borde kunna utgå ifrån att kaklet ska sitta i våg, eller ska man behöva speca det i offerten? Jisses alltså...
 
C calle12_3 skrev:
Det var väl bara en vägg som var ojämn?
Ja, men om fogarna på de andra väggarna linjerar med denna vägg så sitter ju dessa också på olika höjd, och måste göras om.
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
C calle12_3 skrev:
Spelar det så stor roll att det är lite snett? Vem kollar på sånt i ett badrum?
Jag skulle begära kompensation istället. Vad kan det kosta att göra om den väggen? Begär 70 % av det i reduktion av priset istället.
jag hade stört mig oerhört på det, speciellt om det är det man ser så fort man sätter sig på toaletten...

man ska inte bli förbannad av att vara hemma och dessutom veta att man betalt någon för det...
 
  • Gilla
Malin.A och 4 till
  • Laddar…
Jag vet inte hur saker "brukar" göras, men kan bara säga att jag hade stört mig som faan på om det såg sådär snett ut. I min värld får saker fela typ 0.3 mm. Har för mig att det är det minsta man kan se med blotta ögat.

...fast jag hade nog stört mig ännu mer om jag lyckats få det sådär snett själv. Har lättare att tolerera saker om någon annan gjort det.
 
  • Gilla
helrob
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
jag hade stört mig oerhört på det, speciellt om det är det man ser så fort man sätter sig på toaletten...

man ska inte bli förbannad av att vara hemma och dessutom veta att man betalt någon för det...
Börja ta med dig telefonen när du sätter dig på toaletten som normalt folk!
 
  • Haha
  • Gilla
Tamazin och 27 till
  • Laddar…
Firman ska kakla om väggen såklart, alternativt använda din bild som referensprojekt på firmans hemsida och sociala medier.
 
  • Gilla
  • Haha
Donn och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.