40 392 läst ·
104 svar
40k läst
104 svar
Finn ett fel...
Okej, jag tyckte att det är uppenbart att plattorna är sneda på den här väggen. Det som inte är uppenbart för blotta ögat är var det sticker iväg. Om det sker gradvis eller är koncentrerat till något särskilt parti.optimum skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Skulle gissa på att plattis satt plattorna till vänster om dörren efter den vänstra väggens fogar, sen på högra sidan efter den högra väggens fogar sen när han kommit upp i höjd med ök dörr, insett att våglinjen mellan högra och vänstra väggen diffarDrKron skrev:
I princip så måste allting göres om! MEN det betyder jo att ALT kackel och klinkor skal bort runt om i badrummet, och tätskiktet skal sättet på ny! Mycket jobbigt, och ingen garanti att byggfirmaen vill vare lika engagerat andra gången, och inte gör flera dolda fel (när dom jo gör arbetet ”gratis”).
Frågan är väl om du kan leva med denna fel. Min erfartenhet är, att sådana saker är väldigt irriterande i början, men efter någon tid glömmer man bort och inte märker dem så mycket. Tror du att du kan leva med felen, så vill jag prata med byggfirman och får solid rabatt på utfört arbete. Kom ihåg att intill du har betalat är det du som har förhandlingsmakten!
Frågan är väl om du kan leva med denna fel. Min erfartenhet är, att sådana saker är väldigt irriterande i början, men efter någon tid glömmer man bort och inte märker dem så mycket. Tror du att du kan leva med felen, så vill jag prata med byggfirman och får solid rabatt på utfört arbete. Kom ihåg att intill du har betalat är det du som har förhandlingsmakten!
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
jag hade stört mig oerhört på det, speciellt om det är det man ser så fort man sätter sig på toaletten...C calle12_3 skrev:
man ska inte bli förbannad av att vara hemma och dessutom veta att man betalt någon för det...
Jag vet inte hur saker "brukar" göras, men kan bara säga att jag hade stört mig som faan på om det såg sådär snett ut. I min värld får saker fela typ 0.3 mm. Har för mig att det är det minsta man kan se med blotta ögat.
...fast jag hade nog stört mig ännu mer om jag lyckats få det sådär snett själv. Har lättare att tolerera saker om någon annan gjort det.
...fast jag hade nog stört mig ännu mer om jag lyckats få det sådär snett själv. Har lättare att tolerera saker om någon annan gjort det.