40 392 läst ·
104 svar
40k läst
104 svar
Finn ett fel...
Ska kolla med en laser på torsdag var det sticker iväg, eller om det är en svag lutning hela tiden.
Min fråga är egentligen vad som är en rimlig ersättning? Jag har inte betalat något än, men offerten låg på ca 150 000 kr inkl moms (utan ROT).
Min fråga är egentligen vad som är en rimlig ersättning? Jag har inte betalat något än, men offerten låg på ca 150 000 kr inkl moms (utan ROT).
Ja det är ju något helt annat än ett snett dörrfoder.DrKron skrev:
En ren bedrift att lyckas med.
Haha, en bedrift att lyckas sätta så snett ursäkta om jag skrattar, men detta var ngt i hästväg!
Tror plattis har haft dörrväggen som sista vägg att sätta, och inte fått med sig våglinjen runt om, utan fått en en diff på våglinjen..
Han har troligen bara haft ett vattenpass som diffar lite, och då fått en liten dipp på varje vägg, som sen blir större och större. Sen försöker han få ihop en våglinje som diffar från första vägen till sista väggen
Tror plattis har haft dörrväggen som sista vägg att sätta, och inte fått med sig våglinjen runt om, utan fått en en diff på våglinjen..
Han har troligen bara haft ett vattenpass som diffar lite, och då fått en liten dipp på varje vägg, som sen blir större och större. Sen försöker han få ihop en våglinje som diffar från första vägen till sista väggen
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Du bör kräva att arbetet görs om. Punkt.
Laser eller annat. Ett vanligt vattenpass har väl de flesta och det borde de använt när man sätter näst nedersta raden först.
Även du TS borde väl ha ett vattenpass och koll om det är plattorna eller annat som är snett.
Är plattorna sneda är det bara att reklamera.
Jag hade inte startat en sådan här tråd utan kunnat visa att plattorna är sneda.
Även du TS borde väl ha ett vattenpass och koll om det är plattorna eller annat som är snett.
Jag hade inte startat en sådan här tråd utan kunnat visa att plattorna är sneda.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 512 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 512 inlägg
En riktig plattsättare börjar inte näst längst ner med en list el dyl, man börjar i ögonhöjd!optimum skrev:
Laser eller annat. Ett vanligt vattenpass har väl de flesta och det borde de använt när man sätter näst nedersta raden först.
Sen hänger man plattorna neråt, sen sist uppåt
Enda gången man använder sig av en list är vid extremt tunga plattor som inte går att hänga.