209 174 läst ·
1 109 svar
209k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Nej, det var nog jag som var trött. Det blev sent igår.MrDTS skrev:
Kör du med Lua så när du klickar på varje enhet som motsvarar en av kontakterna på powerstrippen så ser du enhets IDt som du sedan anropar i Lua koden.
I exemplet nedan har jag döpt sista uttaget till belysning, klickar jag på den enheten så får jag således upp enhets IDt som kan användas för att anropa just det uttaget i Lua.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Henke-El har ju redan svarat men jag drar på screenshots på hur det ser ut också.MrDTS skrev:
Börja med att lägga till en av enheterna på power strippen, jag väljer onkoy.
Logga in
Skapa konto
Klicka sedan på Onkyo
Välj resten av uttagen som du vill starta på samma gång.
Logga in
Skapa konto
Namnet på knappen ändras från onkyo till Grupp för enheter. Vill du ändra eller lägga till enheter som skall aktiveras samtidigt så är det ju bara att klicka på grupp för enheter och klicka ur/klicka i det som du vill ändra.
- Krister
Ja detta var bara ett exempel på hur man valde flera enheter samtidigt, men gott att du löste det!MrDTS skrev:
En sak med power strippen är dock att se till att inte lasta uttagen för mycket, jag har kört min tv bänk på ett uttag och det var tydligen för mycket. Så uttaget "klibbar", dvs när man säger till uttaget att stänga av så hör man ett svagt klick, men strömmen är fortfarande på, ändrar man lasten så kan man lyckas stänga av uttaget igen. Men just det uttaget är skadat och kommer att strula framöver.
Tydligen ett känt problem.
- Krister
Det är jag också lite sugen på att få reda på. Gärna också lite gränsvärden för vad som är ljust och mörkt. Tycker alltid att min visar väldigt låga världen.MrDTS skrev:
Kan detta vara vad ni är ute efterMrDTS skrev:
40. ILLUMINATION REPORT THRESHOLD
The parameter determines the change in light intensity level
resulting in illumination report being sent to the main controller.
Available settings: 0 - 65535 (1 - 65535 lux; 0 = reports are not sent)
Default setting: 200 (200 lux)
Parameter size: 2 [bytes]
Den har jag pillat lite på tidigare. Har inte märkt någon skillnad men ska prova lite igen.KumlaEkeby skrev:Kan detta vara vad ni är ute efter?
40. ILLUMINATION REPORT THRESHOLD
The parameter determines the change in light intensity level
resulting in illumination report being sent to the main controller.
Available settings: 0 - 65535 (1 - 65535 lux; 0 = reports are not sent)
Default setting: 200 (200 lux)
Parameter size: 2 [bytes]
10% på m.nu idag
!
Kan man programmera Fibaro dimmers med någon form av sladd i ett vanligt eluttag och sedan koppla ur dem för att låta elektrikern koppla in dem på rätt ställe? Hade varit smidigt nu när jag inte kan vara hemma hela tiden när hantverkarna är här och jobbar. Då hade jag ju kunnat märka upp dem med vilken som ska vara till vad och när de får ström igen så fungerar allt som det är tänkt 😃 Eller?
Ja, det går bra! Smidigt också om man har dålig täckning. Se bara till att köra en hela när allt är på plats!iSnobben skrev:Kan man programmera Fibaro dimmers med någon form av sladd i ett vanligt eluttag och sedan koppla ur dem för att låta elektrikern koppla in dem på rätt ställe? Hade varit smidigt nu när jag inte kan vara hemma hela tiden när hantverkarna är här och jobbar. Då hade jag ju kunnat märka upp dem med vilken som ska vara till vad och när de får ström igen så fungerar allt som det är tänkt 😃 Eller?