208 486 läst ·
1 109 svar
208k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Jag skulle vilja se om dörren är låst, kan hämta en NO/NC signal från dörren när den är låst, har en Fibaro universal sensor, tänkte att använda en av ingångarna, hur får man till en dörr ? den skulle ju behöva vara en Enhet !
MrDTS
MrDTS
Hej
Det här med Larm i HC2 går det att stänga AV, vill inte ha en massa larma på/av över allt, efter som jag inte använder den till det, tex en dörrkontakt vill jag bara visa att dörren är öppen eller stängd utan att få med larm knapparna.
MrDTS
Det här med Larm i HC2 går det att stänga AV, vill inte ha en massa larma på/av över allt, efter som jag inte använder den till det, tex en dörrkontakt vill jag bara visa att dörren är öppen eller stängd utan att få med larm knapparna.
MrDTS
Har problem med att en ny Fibaro Wall plug markeras som en "Dead node". Det går att väcka den efter ett par försök.
Jag har flyttat den efter jag la till den i HC2. Behöver jag göra något i HC2 för att den ska hittas på en gång?
Jag har flyttat den efter jag la till den i HC2. Behöver jag göra något i HC2 för att den ska hittas på en gång?
du behöver göra detta. du finner det under inställningar sen z-wave nätverkperka99 skrev:
Mesh network reconfiguration:
Reconfigures mesh network by requesting device´s neighbors to update (˝RequestNodeNeighborUpdate˝
välj sen din plug. pluggen tror annars att det fortfarande är på sin gamla plats.