6-9 januari

Yes sorry, förutsatte att alla hade stenkoll på när CES är. #tekniknörd :)

dhanjel skrev:
Ett alternativ kan vara att från api:t plocka ut json-datat för alla enheter och sen extrahera bara namn och id och spara undan till en textfil.
Har lagt variabel på de scener jag vill kunna avaktivera med hjälp av VD.
Men för att få till koden som skall sätta variabel i rätt läge, där har jag fastnat.

Johan_A_M
dhanjel skrev:
[bild]
[länk]
Kul! Det blir lite upp till bevis för dem nu (men inte betoning på lite...).

Det kom en ny beta igen igår, 4.024.

iSnobben skrev:
Det kom en ny beta igen igår, 4.024.
Något nytt från 4.023?

Ett par mindre rättningar, men det börjar närma sig med skarp release nu!

God fortsättning!

En liten fundering efter ha mörkt att vissa qubinos börjat strula med den nya 4.024.
Måste man reseta och återgå till senaste stabila versionen när väl en ny stabil version kommer för att enheterna skall återfå sin funktion? Eller kommer de börja fungera igen när den nya stabila versionen kommer?
Tänkte att ni har varit med om liknande scenarion tidigare. (Jag skaffade ju min när 3.590 var det senaste)

Kul att höra era erfarenheter

Tjena och tack detsamma!

Du måste gå tillbaka till 3.590 -> uppdatera till en ny version 3.600 som förbereder för 4.xxx
Du kan inte köra vidare med betan och gå direkt till stabila versionen som det verkar.

Ska bli intressant detta. Samtidigt släpps nya Iphone/Ipad versioner + en Intercom app.

calleman skrev:
Tjena och tack detsamma!

Du måste gå tillbaka till 3.590 -> uppdatera till en ny version 3.600 som förbereder för 4.xxx
Du kan inte köra vidare med betan och gå direkt till stabila versionen som det verkar.

Ska bli intressant detta. Samtidigt släpps nya Iphone/Ipad versioner + en Intercom app.
Tack för svaret.
Bara för att förtydliga, ska jag återställa hc2 helt? Jag kan ju inte återgå till 3.590 från 4.024 vad jag vet.

Ska bli kul att se de nya apparna. Jag som har en iphone 6+ hade hoppats på många fler appar som var anpassade till den större skärmen.

Sitter med samma problem, som jag förstått så är det reset som gäller. Därefter uppdatera sig uppåt till 3.600 sen 4.xxx releasen. Sen är det bara att göra om allt från början. :)

suck, ska man behöva lida för att man är snäll och testar deras beta så v4 kan bli bättre.

calleman skrev:
Sitter med samma problem, som jag förstått så är det reset som gäller. Därefter uppdatera sig uppåt till 3.600 sen 4.xxx releasen. Sen är det bara att göra om allt från början. :)
Göra om skall väl inte behövas?
Eller ligger buggarna kvar i backups'en?
Jag avvaktar tills den stabila versionen kommer... Vilket den enligt utsago ska göra nästa vecka.
Må det inte vara så att man behöver göra om allt!

Tänkte höra ingen annan som skruvat med sin HC2?
Själv har jag uppgraderat den med mer minne och bytt ut USB minnet som sitter i den till SSD.
SSD disken gjorde den rappar och uppstarten är 20sec snabbare.

Även om man inte uppgraderar den så är ju mitt tips att klona sin HC2.
Kraschar hela skiten nåndag behöver du bara skifta stickor och starta upp den igen :).
Kan ju vara speciellt intressant nu att göra det till V.4

Å eftersom själva HC2:an endast egentligen är en USB sticka så blir man ju lite sugen på att flytta den till en bättre dator :p .
Nödvändigt nej.... Roligt ja :wow:....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.