Servicetekniker var på plats igår och konstaterade trasigt kretskort, tydligen inte helt ovanligt, runt 1% av alla levererade spisar. Gör de ingen leveranskontroll? :x

Så antingen kommer de och byter ut kretskort eller så kommer en ny spis beroende på vilket som går snabbast.

Tack för all hjälp.

MagHam skrev:
Ja, Vår Siemens är sån i alla fall...
Säkerhet ifall strömmen går när man håller på med matlagning och sedan "glömmer" att spisen var på senare när strömmen kommer tillbaka.

Då är det faktum att man ställer klockan en indikation på att en mänsklig varelse funnits vid spisen när den spänningssattes.
Det är lika idiotiskt på min Bosch. Det är ju touch-knappar på allting så det där med mänsklig varelse kan man detektera med dem ändå. Ren idioti att klockan måste ställas alltså enligt min mening. 99.9% av hushållen använder knappast funktionerna som kräver rätt realtid. Tur att man bor i ett område där det sällan är strömavbrott.

Redigerat:
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Jag måste också ösa litet galla. På vår spis kan man programmera att plattorna startar viss tid och ugnen kan även gå igång vid viss tid. Men vem i använder sådant? Jag anser att det är fara. Dessutom obegripligt att programmera den. Av misstag kan man råka programmera någon kokplatta att gå igång. Har någon då en kastrull kvar på kokplattan, ja då brinner det, och huser riskerar brinna ner.
Inte har man en kokplatta eller ugn igång utan att vara hemma och nära spisen!

• Gilla
Pen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.