Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 220 inlägg
Googlade på adyen. Ser ju koscher ut, men ändå konstigt att de skickar en okommenterad länk till något man aldrig hört talas om efter att de själva gjort fel.
Det här kom för någon dag sedan:Nötegårdsgubben skrev:
Hi there,
Först och främst vill vi säga tack för att du shoppar hos Afound
Det här är en vänlig påminnelse gällande våra tidigare email angående den felaktiga återbetalningen från Hummel. Vi är tacksamma om du har möjlighet att läsa igenom vårt tidigare email samt använda dig av länken för att hjälpa oss återställa den felaktiga återbetalningen.
Om du inte har fått något email av oss tidigare får du gärna titta om det kan ha hamnat i skräpposten.
Om du har några ytterligare frågor rörande detta eller övriga frågor kring Afound är du alltid varmt välkommen att svara på det här emailet. Om du önskar bli uppringd vänligen nämn detta i ditt svar.
Tack på förhand och ha en fantastisk dag!
Bästa hälsningar,
Afound & Hummel
Går jag till http://eu.adyen.link så kommer jag inte till någon sida så det går ju inte att läsa om vad det är för företag
Nä, det är som sagt inte världens bästa länk att dela med sig av i det här sammanhanget.P Parkeringsvakten skrev:
Du får förvisso en länk vidare till adyen.com där du säkert kan läsa mer. Men kopplingen till Afound och Hummel framgår ju inte någonstans.
Sen är det förvisso rätt "meningslöst" att söka information på den länkade sajten för att avgöra vem som står bakom den. Det finns ju ingen garanti för att den informationen är korrekt.
Kolla istället whois vem som äger domännamnet i fråga:
https://who.is/whois/adyen.link
Tack! Du har rätt.C cpalm skrev:Nä, det är som sagt inte världens bästa länk att dela med sig av i det här sammanhanget.
Du får förvisso en länk vidare till adyen.com där du säkert kan läsa mer. Men kopplingen till Afound och Hummel framgår ju inte någonstans.
Sen är det förvisso rätt "meningslöst" att söka information på den länkade sajten för att avgöra vem som står bakom den. Det finns ju ingen garanti för att den informationen är korrekt.
Kolla istället whois vem som äger domännamnet i fråga:
[länk]
Jag tror jag avvaktar med att betala. Borde komma en faktura med vanligt brev efter ett tag. Har säkert 50 olika Mail adresser hos Google mm så det är ju lätt att missa ett sånt här mail. Speciellt när man inte väntar på det
Klicka här för att svara
