3 781 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Felaktig retur
Sida 1 av 2
Är ingen husfråga men frågar ändå 
Köpte lite kläder från Afound.com för ett tag sedan. Såg att det var 90% på vissa träningskläder. Jag köpte för ca 300kr (Blir ganska mycket kläder när det är 90%)
Efter nån månad fick jag tillbaka pengarna från Klarna där de skrev att min retur va godkänd, man jag har inte gjort någon retur.
Nu har jag fått mail från Afound att det var en felaktig retur och att jag ska betala in pengarna.
Tror ni jag behöver göra det? Har inga problem med att betala men har inga problem med att inte göra det heller
Köpte lite kläder från Afound.com för ett tag sedan. Såg att det var 90% på vissa träningskläder. Jag köpte för ca 300kr (Blir ganska mycket kläder när det är 90%)
Efter nån månad fick jag tillbaka pengarna från Klarna där de skrev att min retur va godkänd, man jag har inte gjort någon retur.
Nu har jag fått mail från Afound att det var en felaktig retur och att jag ska betala in pengarna.
Tror ni jag behöver göra det? Har inga problem med att betala men har inga problem med att inte göra det heller
Redigerat:
Ja, det har ju blivit fel så det ska du göra.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Jag hade nog frågat Klarna 
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 220 inlägg
Luktar fakturafusk lång väg. Jag skulle inte gå med på att betala på annat vis än som första vändan, men att du ska betala är inte mycket att snacka om.
Edit: Visste inte att det stod ett seriöst bolag bakom. Då kan man kanske vara lite mer flexibel i sitt agerande. Svårt att tro att HM fuskar med småpengar.
Edit: Visste inte att det stod ett seriöst bolag bakom. Då kan man kanske vara lite mer flexibel i sitt agerande. Svårt att tro att HM fuskar med småpengar.
Hobbysnickare
· Jönköping
· 268 inlägg
Be att få en ny faktura via klarna eller liknande
Det här är faktiskt rätt intressant. Det kan mycket väl vara så att det kan finnas administrativa hinder som gör det omöjligt att dra det via Klarna. Jag hade också vägrat betala på annat sätt än genom Klarna med hänvisning till att jag litar på dom som betalningspartner och det var så det var avtalat från början.
Håll gärna tråden uppdaterad på hur detta slutar.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Kontaktade du Klarna och talade om att det var fel och du inte gjort någon retur?P Parkeringsvakten skrev:Är ingen husfråga men frågar ändå
Tror ni jag behöver göra det? Har inga problem med att betala men har inga problem med att inte göra det heller![]()
Kontaktade du företaget och berättade att du inte hade gjort en retur? Då kunde de ha rättat till det direkt. Nu har leveranrören upptäckt att det är fel och begär rättelse.
Du har fått leveransen och det är klart att du ska betala, betalning via Klarna. Kontakta Klarna och berätta att returen är fel och du vill betala in pengarna igen genom Klarna, vet inte om det är möjligt men du kan alltid fråga.
Redigerat:
Står i mailet att länken går ut om 30 dagar, men inget sista betalningsdatum. Tänkte jag ska vänta och se vad som händer om jag väntar med att betala.F fsn skrev:Det här är faktiskt rätt intressant. Det kan mycket väl vara så att det kan finnas administrativa hinder som gör det omöjligt att dra det via Klarna. Jag hade också vägrat betala på annat sätt än genom Klarna med hänvisning till att jag litar på dom som betalningspartner och det var så det var avtalat från början.
Ja jag fick kläderna direkt och returen registrerades efter en månad och ca en månad senare kom det ett mail om att det blivit fel och att jag ska betala tillbaks genom att gå till en länk som jag inte känner igen.Hep skrev:
Förklarar de vad som skulle hända om länken hade fungerat?P Parkeringsvakten skrev:
Jag menar, du klickar ju inte bara på en länk så dras det pengar från ditt konto, utan tanken måste ju vara att du skall uppge kortuppgifter eller något sånt.
Vilket jag personligen aldrig hade gjort. Det är ju ett skolboksexempel på den typen av nätfiske-mejl alla varnar för. Har du t.ex. de facto fått in några pengar på ditt konto, eller har du bara fått ett mejl där det står att du fått pengar? Jag skulle kontakta dem och om det nu är seriöst, säga att du kan betala tillbaka på deras (eget) bankgiro eller att de får skicka en ny Klarna-faktura.
Så här ser mailet ut: Jag gjorde två beställningar eftersom det var 90%C cpalm skrev:Förklarar de vad som skulle hända om länken hade fungerat?
Jag menar, du klickar ju inte bara på en länk så dras det pengar från ditt konto, utan tanken måste ju vara att du skall uppge kortuppgifter eller något sånt.
Vilket jag personligen aldrig hade gjort. Det är ju ett skolboksexempel på den typen av nätfiske-mejl alla varnar för. Har du t.ex. de facto fått in några pengar på ditt konto, eller har du bara fått ett mejl där det står att du fått pengar? Jag skulle kontakta dem och om det nu är seriöst, säga att du kan betala tillbaka på deras (eget) bankgiro eller att de får skicka en ny Klarna-faktura.
Hej xxxxx,
Hoppas att du har en fortsatt fin dag
Nedan följer de instruktioner som vi hänvisade till i vårt tidigare utskick samt dem unika länkarna för dina order Xxxxx och xxxx2 som du kan klicka på för att genomföra betalningarna på nytt. Länkarna är giltig i 30 dagar från och med idag.
https://eu.adyen.link/xxxx
https://eu.adyen.link/xxx2
1. Klicka på länken i detta email.
2. I kassan kan du se att ditt ordernummer står samt summan för köpet.
3. Välj den betalmetod du vill använda och tryck på BETALA.
4. Om du väljer Klarna som betalningsmetod kan du se transaktionen på Klarnas sajt eller app.
Om du har några ytterligare frågor rörande detta eller övriga frågor kring Afound är du alltid varmt välkommen att svara på det här emailet. Om du önskar bli uppringd vänligen nämn detta i ditt svar.
Du kan läsa mer om våra allmänna villkor här:
https://www.afound.com/sv-se/general-terms-and-conditions-se
Tack på förhand!