Fick lagt om mitt tak våren 2019.
Har nu fått problem med att råsponten reser sig.
Dom la luftspalt och ny råspont över den gamla.
Sen underlagspapp och ytpapp.
Hantverkaren har tittat på det men vill kontakta en besiktningsman.
Han har inte själv sagt att han tänker åtgärda det utan han tror att fukten kommer inne från mitt hus.
Men det är lixom inget badhus jag har.
Så fuktigt har jag inte.
Så vad säger ni?
Har nu fått problem med att råsponten reser sig.
Dom la luftspalt och ny råspont över den gamla.
Sen underlagspapp och ytpapp.
Hantverkaren har tittat på det men vill kontakta en besiktningsman.
Han har inte själv sagt att han tänker åtgärda det utan han tror att fukten kommer inne från mitt hus.
Men det är lixom inget badhus jag har.
Så fuktigt har jag inte.
Så vad säger ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
En teori jag har är att det var blött när dom la pappen så att den svällt.
När dom lagt råsponten så la dom pressning över.
Men det kom många störtskurar innan ytpappen las.
Så vatten har kanske kommit under presseningen.
När dom lagt råsponten så la dom pressning över.
Men det kom många störtskurar innan ytpappen las.
Så vatten har kanske kommit under presseningen.
Vad jag kan se på bilderna så ser det ut som att pappen inte är svetsad ordentligt. Kan du ta en tydligare bild? Vilken papp är det som ligger där? Mvh takläggare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det verkar ju ha använt 45x45 på ena sedan och läkt på ena sidan om jag ser rätt på bilderna.
Måste ju nästan vara att råspåntluckan har rest sig i en skarv p.g.a. för snål spikning. Men nu gissar jag bara.
Hur många cm rör det sig om?
Måste ju nästan vara att råspåntluckan har rest sig i en skarv p.g.a. för snål spikning. Men nu gissar jag bara.
Hur många cm rör det sig om?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 412 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 412 inlägg
99% på att det är självtäck eller glaciär 3. Min gissning är att det har läkt in vatten i kombination med dåligt spikat. Eller bara att det är dåligt spikat.C Christian-johansson skrev:
