Administrator
· Skåne
· 6 810 inlägg
Nu vet jag inte exakt hur mailen ser ut men jag gissar att det kan vara "bevakningsmail".I Incinerator skrev:
Klicka på "Bevakningar > … > Ändra notisinställningar för alla bevakningar" https://www.byggahus.se/forum/watched/threads-update-all och ändra till "Aldrig".
Glöm inte klicka på den gröna "Spara"-knappen under där det felaktigt står "Bevaka" ser jag nu.
Klicka också på "Notisinställningar" och välj hur du vill bli meddelad och hur ofta du vill få meddelanden. https://www.byggahus.se/forum/account/alert-preferences
I menyn på min mail:
Från: Byggahus.se Ämne: Snickaren löpte amok + 2200kr effektavgift/timma
Under bevakningar så fanns tråden om W11 som jag inte har markerat för bevakning och när jag klickade på den så nog fan hamnar jag på första sidan trots att jag har varit inne med inlägg.....
Bevakningar, bara notiser här.
Notisinställningar, bara notiser, inga mail.
Jag klickar alltid på spara när jag ändrar.
Från: Byggahus.se Ämne: Snickaren löpte amok + 2200kr effektavgift/timma
Under bevakningar så fanns tråden om W11 som jag inte har markerat för bevakning och när jag klickade på den så nog fan hamnar jag på första sidan trots att jag har varit inne med inlägg.....
Bevakningar, bara notiser här.
Notisinställningar, bara notiser, inga mail.
Jag klickar alltid på spara när jag ändrar.
Administrator
· Skåne
· 8 665 inlägg
Vi länkar ibland på startsidan till inlägg mitt i långa projekttrådar, som ofta löper under fler år. Vi gör så för att man ska hamna där senaste upppdateringen har gjorts. Det är alltså ett medvetet val vi gör, men jag förstår att det kan vara förvillande om man inte känner till det.
Klickar man tidsangivelsn, ex 12min sedan senaste inlägg kommer man till senaste inlägget. Klickar man istället på rubriken eller texten hamnar jag på senast lästa i tråden.
Administrator
· Skåne
· 6 810 inlägg
Jag tror @Incinerator menar att han skulle vilja att länkarna i flödet på Byggahus startsida är personliga så att han kan fortsätta läsa tråden där han slutade läsa (om han har läst den tidigare).
Det är väl inte en så dum idé egentligen. Men att få det att funka är en annan sak. Huvudflödet på startsidan är idag en helt redaktionell handplockad grej som dessutom är byggt i ett helt annat tekniskt system.
Det är väl inte en så dum idé egentligen. Men att få det att funka är en annan sak. Huvudflödet på startsidan är idag en helt redaktionell handplockad grej som dessutom är byggt i ett helt annat tekniskt system.
Att det inte är så sparar mej en massa tid för jag klickar bort dessa trådarna direkt, likadant när jag vet att jag har varit inne i en tråd och läst och när den kommer upp på startsidan så tänker jag att jag ska läsa vad som hänt där sedan jag kollade senast om det är något som intresserar mej och då dödar detta tråden för mej då jag kommer in ett antal inlägg senare än vad jag hittills läst.
Administrator
· Skåne
· 6 810 inlägg
Här klickade sannolikt @Incinerator:Per Eskilsson skrev:
Jag tror @Incinerator menar att han skulle vilja att länkarna i flödet på Byggahus startsida är personliga så att han kan fortsätta läsa tråden där han slutade läsa (om han har läst den tidigare).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna länk är en kurerad handutplockad länk i ett annat system som ser ut så här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara