När jag har läst i en tråd och stänger ner den på t.ex. inlägg 89 varför öppnas tråden nästa gång på sista sidan?? T.ex. inlägg 899.
Kass forumprogramvara eller IT personalen som inte reder ut funktionerna?
Jag är med på andra forum och varje gång som jag kommer tillbaka till en tråd så hamnar jag exakt där jag var förra gången.
Kass forumprogramvara eller IT personalen som inte reder ut funktionerna?
Jag är med på andra forum och varje gång som jag kommer tillbaka till en tråd så hamnar jag exakt där jag var förra gången.
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Beroende på var du klickar och beroende på vilka inställningar du har så kan du komma till olika ställen i en forumtråd. Standardinställningen idag för inloggade användare är till första "olästa" inlägget men man kan själv välja sista inlägget eller första inlägget under Inställningar > Preferenser > Länkar i trådlistor.
Om du till exempel börjar läsa en forumtråd från början och slutar läsa den vid inlägg nr 89 och sedan öppnar upp inlägget igen så tror programvaran att du läst hela den sidan du var på sist (dvs även inlägg nr 90 även om du inte läst det) och öppnar upp inlägg nr 91 som ligger högst upp på nästkommande sida.
Men om inlägg nr 91 är äldre än 30 dagar så kommer "ditt första olästa inlägg" kanske vara högst upp på sista eller nästsista sidan eller till och med det allra senaste inlägget i just den forumtråden.
Detta är en begränsning i forumprogramvaran som gör att man ibland inte riktigt förstår logiken eller förstår varför man hamnar där man hamnar.
Om du till exempel börjar läsa en forumtråd från början och slutar läsa den vid inlägg nr 89 och sedan öppnar upp inlägget igen så tror programvaran att du läst hela den sidan du var på sist (dvs även inlägg nr 90 även om du inte läst det) och öppnar upp inlägg nr 91 som ligger högst upp på nästkommande sida.
Men om inlägg nr 91 är äldre än 30 dagar så kommer "ditt första olästa inlägg" kanske vara högst upp på sista eller nästsista sidan eller till och med det allra senaste inlägget i just den forumtråden.
Detta är en begränsning i forumprogramvaran som gör att man ibland inte riktigt förstår logiken eller förstår varför man hamnar där man hamnar.
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Vad gjorde du för ändring?
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Kanske hjälper det för dig om du ändrar till "Första inlägget"?
https://www.byggahus.se/forum/account/preferences
https://www.byggahus.se/forum/account/preferences
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ändrade till första olästa inlägget för jag är inte det minsta intresserad av att börja om från början i trådar och så ändrade jag även till oändlig scroll av men trots att jag sparade så gick det inte igenom men jag testar att starta om webbläsaren igen så får jag se om det funkar denna gången.
Jag har stängt av oändligt scroll och aldrig haft problem med att det hoppat tillbaka. Valde bara av och sen spara. Har även haft ominstallation emellan det valet och idag och behövde inte göra om det så bör inte ha med kakor att göra.I Incinerator skrev:
Det kanske löser sej vid en omstart av datorn, jag har bara startat om webbläsaren hittills.Purre skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Fungerar det nu för dig?
Trots omstart av dator och ändring till "Första inlägget" så öppnas trådar jag ej varit inne i på sista sidan, oändligscroll har upphört och det blir sida för sidan nu som jag vill.
Jag har bockat ur
Jag har bockat ur
- Få e-post för nyheter och uppdateringar
- Få e-post när du får ett nytt privat meddelande