Tack för rättningen BirgitS. Länken från tidpunkten leder till sista inlägget, inte till först olästa som jag skrev. Jag uppdaterar mitt svar..
 
  • Gilla
Rönnis
  • Laddar…
D
Nu är det massa konstigheter med IE senaste veckan.
Sidan är inte "låst" längre utan det går att studsa runt hela sidan genom att scrolla åt höger/vänster med mus/pekplatta. (I denna tråd fungerar det dock inte att studsa runt av någon anledning efter att jag postat. Då försvann de grå sidoscrollbarsen).
På FF fungerar det som det ska.
Någon gång är inte sidan centrerad heller utan allt är ihoptryckt till vänster sida (svårt att avgöra när eller var det händer)
 
Redigerat:
D DMOL skrev:
Nu är det massa konstigheter med IE senaste veckan.
Sidan är inte "låst" längre utan det går att studsa runt hela sidan genom att scrolla åt höger/vänster med mus/pekplatta. (I denna tråd fungerar det dock inte att studsa runt av någon anledning efter att jag postat. Då försvann de grå sidoscrollbarsen).
På FF fungerar det som det ska.
Någon gång är inte sidan centrerad heller utan allt är ihoptryckt till vänster sida (svårt att avgöra när eller var det händer)
Vilken version av IE använder du?
 
D
cnils cnils skrev:
Vilken version av IE använder du?
11
 
Varför använda IE när det finns Firefox?
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Varför använda IE eller Firefox när det finns Chrome och Edge?
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Varför använda IE när det finns alternativ?
 
Mikael_L
Och glöm inte Lynx
:D:cool:
 
Lynx hör till förra årtusendet. Nu är det Elinx som gäller. Med mplayer och ascii-video-out-plugin'et kan man till och med se på reklamfilmerna på sidan...
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
useless useless skrev:
Lynx hör till förra årtusendet. Nu är det Elinx som gäller. Med mplayer och ascii-video-out-plugin'et kan man till och med se på reklamfilmerna på sidan...
Låter som om lynx är ett bättre alternativ då med andra ord. :geek: Eller funkar adblocker till den där nymodigheten?
 
Mikael_L
Nej tyvärr, adblock fungerar inte på Lynx, rena textannonser slinker genom.

En annan nackdel med Lynx är att det inte kommit någon uppdatering de senaste 23 åren, så den kan eventuellt ha något säkerhetshål. :cool:
 
  • Haha
elpaco
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej tyvärr, adblock fungerar inte på Lynx, rena textannonser slinker genom.

En annan nackdel med Lynx är att det inte kommit någon uppdatering de senaste 23 åren, så den kan eventuellt ha något säkerhetshål. :cool:
Den är å andra sidan ledande i klassen Security by obscurity. Strax före Novell Netware..
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
En annan nackdel med Lynx är att det inte kommit någon uppdatering de senaste 23 åren
Oj vad vi excellerar i fake news... ;):p

-- $LynxId: CHANGES,v 1.990 2018/07/08 16:51:50 tom Exp $
===============================================================================
Changes since Lynx 2.8 release
===============================================================================

2018-07-08 (2.8.9rel.1)
* documentation/metrics updates -TD

2018-06-10 (2.8.9pre.1)
* fix an inconsistency in message for "-listonly" option (Debian #805753) -TD

2018-05-17 (2.8.9dev.19)
* update test-packages to use current ncurses test-packages -TD
* improve portability for sockaddr structures used in HTTP and FTP, for
IPv6 and SOCKS configurations -TD
* fix several minor warnings reported by Coverity -TD
* build-fix overlooked in 2.8.9dev.3 when INACTIVE_INPUT_STYLE_VH is defined,
for problem introduced by 2.8.8dev.17 code-cleanup -GV
* trim unnecessary intllib symbols from src/chrtrans/makefile.in -TD
* when cross-compiling, trim LDFLAGS from makefile rule linking makeuctb,
because it is a build tool, which should generally use BUILD_LDFLAGS
(patch by Thomas Petazzoni)
 
  • Gilla
Enolf och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Hmmm, tack för rättelsen :oops: (y)

Jag trodde Lynx var lika utdött som dinosaurierna idag. :thinking:
 
Lynx-användarna är snart lika utdöda som dinosaurierna.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.