Har haft problem med appen hela dagen verkar gå tungt till och från

Satt på Gotlandsfärjan igår med supersegt Internet och där fungerade inte menyn! Andra sidor laddade långsamt, det fungerade men menyknappen längst ned gick inte alls. Hur kan det komma sig?

Har provat den nya appen lite och den känns bra, lite ovant men bra. Krysset för att stänga trådar är kalasbra.
Men hur stänger man appen? (Android) Jag provade "Meny - Säng" men det stängde bara menyn...

Osäker på hur man stänger appar i android men jag tror man håller inne hemknappen och swipar höger. I ios dubbelklickar man på hemknappen och swipar uppåt.

Man trycker på högra knappen, fyrkanten, så får man upp en lista med alla appar. Sen drar man en app åt sidan för att stänga den.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
pjodden pjodden skrev:
Men hur stänger man appen? (Android) Jag provade "Meny - Säng" men det stängde bara menyn...
Ivarjefall på min Sony Android så har jag tre "knappar" längst ned på telefonen:
En västerpil/triangel längst till vänster
En hemknapp/hus i mitten
En kvadrat längst till höger.

Trycker jag på kvadraten längst till höger får jag upp alla appar och jag kan stänga respektive app genom att klicka på krysset till höger i respektive apps titel. Alternativt så kan jag trycka på "Rensa Alla" längst upp till höger för att stänga alla appar.

Men normalt sett så ska man inte behöva stänga några appar manuellt eftersom OS:et numera påstås sköta resurshanteringen utmärkt själv.

• Gilla
hsd
  • Laddar…
Ja det är väl så man får göra. Tidigare fanns möjligheten att stänga appen inne i appen och när jag tryckte meny och sedan stäng tänkte jag att det kanske var en bugg.

Skärmdump av en smartphone som visar flera öppna appar, inklusive Chrome och Wikipedia.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så fick jag en anledning att testa att ladda upp en skärmbild med appen också.

hsd
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Osäker på hur man stänger appar i android men jag tror man håller inne hemknappen och swipar höger. I ios dubbelklickar man på hemknappen och swipar uppåt.
Du får skaffa en Android telefon så Ni kan kolla alla funktionerna ;)

harry73
hsd hsd skrev:
Du får skaffa en Android telefon så Ni kan kolla alla funktionerna ;)
För det är väl därför vi får utstå med all reklam (så att Per kan köpa en extra telefon). Och det kan du säkert göra utan moms med obeskattade pengar :)

hsd
Per kanske inte vågar upptäcka Android ;)

Till och med jag klarar av den!

MultiMan
Jag som blivit Huawei-gillare kör P10-funktionen där man inte behöver de tre knapparna i Android utan kör allt via fingerläsaren framtill: Kort tryck - bakåt, långt tryck - startsida, vänstersvep - alla öppna appar (samma som fyrkanten). Tycker det fungerar fantastiskt bra och skulle inte vilja ha det på något annat sätt. Telefonerna med läsare på baksidan har en massa andra smarta swipe-funktioner och tryck, som den Honor 8 där Androidresan började för mig (från iPhone).

Så fort jag trycker på "Ladda upp bild/video" så dör appen :(

Vi kommer ladda upp en ny app imorgon. Den nya appen består mestadels av buggfixar men också några funktionella och utseendemässiga förbättringar. Jag tror att vi har fixat buggen med att appen dör när man klickar på Ladda upp bild/video om nu inte detta är en ny bugg. Har du uppdaterat din ios-version @Chrissofsweden?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.