hsd
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu har vi ökat färgskillnaden mellan TS inlägg och andras inlägg i trådarna i appen och på mobilsajten.
Jamenvisst, betydligt bättre (y)
 
J Jimmy Arogen skrev:
På Android, varför vill ni ha rättigheter till device id, telefonnummer samt nummer man pratar med? Det kan ju inte vara för att banna folk då jag antar att man ändå måste använda sitt vanliga inlogg.
Håller med, fått något svar på detta !!!
 
Per skrev ett inlägg i går kväll ang det, se föregående sida
 
ricebridge ricebridge skrev:
Jag har haft problem med att ladda upp bilder i appen, den slocknar helt när jag försöker. (iPhone)
Vilken iOS-version kör du (syns under Inställningar > Allmänt > Om)?

Vi har fått in en buggrapport från en som använder iOS 10.1.1 och har lyckats reproducera buggen i iOS 10.3.3 men inte i iOS 11.2.

17% av våra iOS appanvändare har inte uppgraderat till iOS 11 än.

Vi ska försöka fixa buggen men om du vill du ha en snabb fix så ber vi dig uppdatera operativsystemet till 11.2 via Inställningar > Allmänt > Programuppdatering i din iPhone.
 
richardtenggren
Jag kunde tidigare inte ladda upp bilder, när Apples nya filformat kom, tror vi avhandlat detta tidigare. Jag kör iOS 11.2.

Test:
Svartbrun Chihuahua sitter på en randig matta och tittar in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två hundar sitter på ett fårskinn, en svartbrun och en vit, ser in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funger bra både i appen och med bild tagen i kameraappen. Såg att bilden blir .jpeg direkt i appen medan den får ett långt namn när man laddar upp den från bilder.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu har vi ökat färgskillnaden mellan TS inlägg och andras inlägg i trådarna i appen och mobilsajten.
Tack! Blev genast mycket bättre :)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag upplever den nya appen som mycket bättre än den gamla. Nu har jag inte använt den gamla på riktigt länge då den fungerade så dåligt för mig, men den nya fungerar bra.
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
irriterande att kategorierna i inläggen i listorna (senaste, följer etc.) är länkar. Det gör att jag (när jag surfar från mobilen) oavsiktligt hamnar i en kategori istället för i inlägget emellanåt. Detta tog det mig en stund att lista ut. Men det kanske bara är jag som har för tjocka fingrar :)
larsbj larsbj skrev:
Det händer mig också ofta, tror det beror på att man klickar lite för långt ned åt höger.
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Ibland, typ var tionde gång, hamnar jag inte på den aktuella tråden utan i gruppen där den obesvarade tråden ligger.
@mexitegel, @larsbj, @richardtenggren, @[SKPG]Zamora, @Åsa Lund
Nu har vi tagit bort länkarna till kategorierna i trådlistorna (t ex Information & feedback) i appen och mobilsajten så att man inte ska råka klicka fel - vilket många (inklusive jag själv) har haft bekymmer med.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 3 till
  • Laddar…
Whohooo!!! (y)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag får backa upp förslaget om att bara få en notisavisering från byggahus. Lite jobbigt när hela aviseringslisten är fylld med ikoner från byggahus. Det dränker de andra aviseringarna...
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Jag fattar inte. Är det alltså en helt ny app jag ska ladda ner eller är det den gamla som fått en uppdatering?
 
Det beror på vad du har för telefon/padda, så ja det är båda delarna.

För Apple är det samma att men för android är det en ny app.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Det beror på vad du har för telefon/padda, så ja det är båda delarna.

För Apple är det samma att men för android är det en ny app.
Ok tänkte väl för jag har inte märkt nått. Det är bara samma app som det varit hela tin typ. Och den är uppdaterad till senaste versionen.
 
Är inte riktigt anpassad till iPhone X (se nederkant)
 
  • Skärmdump av diskussionsforum med kategorier för byggande, inte optimerad för iPhone X kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Appen crashar vid start på en Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 med Android 4.2.
Jag hittar inga minimikrav för appen i Playstore.

/Janne A
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.