420 380 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Därför att text editorn i forumprogramvaran tyvärr inte har stöd för utf8mb4-tecken som emojisarna i iOS är gjorda av. Vi hoppas kunna uppgradera forumprogramvaran så småningom till en nyare variant som har stöd för detta men det ligger inte högst upp på att göra-listan.
Det är ju så det ser ut. TS inlägg är svagt blå medan övriga är gråa. I början var det lite svårt att se skillnaden beroende på betraktningsvinkel och skärm men det justerades för ett bra tag sedan och sedan tycker jag det är tydligt nog, ialla fall för mig.hsd skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jag har senaste veckan upplevt att när jag surfar in på forumet via min iPhone 7, iOS 11, att om jag går in och läser en tråd med nya inlägg och sedan backar tillbaka så är tråden fortfarande markerad som oläst, blå prick. Via chrome på datorn fungerar det som det ska.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Läsmarkeringen (den blåa pricken) finns kvar när du backar tillbaka om det finns fler sidor som är olästa. Det du beskriver brukar uppstå i trådar som t ex har 15 svar eller fler där det sista inlägget ligger på ett sidnummer som du inte besökt.