Jag förstår fortfarande inte. Kan nån förklara långsamt vad jag ska klicka på?

Jag kan kopiera länken i inlägg 794 och byta till mitt userid, men det känns lite omständigt.
 
richardtenggren
Sådär:
 
  • Skärmdump från diskussionsforumet ByggaHus.se som visar en användarprofil med statistik och länkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
useless och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Varför syns inte emoijis från iOS?
 
Därför att text editorn i forumprogramvaran tyvärr inte har stöd för utf8mb4-tecken som emojisarna i iOS är gjorda av. Vi hoppas kunna uppgradera forumprogramvaran så småningom till en nyare variant som har stöd för detta men det ligger inte högst upp på att göra-listan.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
hsd
Nu är listen i överkank borta ,hittar inte "följer snaste"
i mobilen , android 7,0
 
Redigerat:
hsd hsd skrev:
Nu är listen i överkank borta ,hittar inte "följer snaste"
i mobilen , android 7,0
Min är kvar
Skärmdump av ett foruminlägg på bygghus.se med feedback på hemsidan och spårning av paketleverans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hsd
:D
Nu är listen tillbaka
 
  • Gilla
cnils
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
:D
Nu är listen tillbaka
På startskärmen fanns den inte där, men efter att jag klickade på "Forum" så dök den upp här. :)
 
hsd
För mig fanns den först men efter att ha läst ett inlägg var listen borta, provade olika sätt att hitta senaste och följer sen gick jag till datorn....
Men nu är den tillbaka :D
 
Jag fixade precis det. Det var en bugg som gjorde att den försvann om man använder appen. Men nu ska den vara tillbaka överallt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
hsd
I många forum markeras ts inlägg med färgad bakgrund, kan inte det bli så här på Byggahus ?
 
hsd hsd skrev:
I många forum markeras ts inlägg med färgad bakgrund, kan inte det bli så här på Byggahus ?
Det är ju så det ser ut. TS inlägg är svagt blå medan övriga är gråa. I början var det lite svårt att se skillnaden beroende på betraktningsvinkel och skärm men det justerades för ett bra tag sedan och sedan tycker jag det är tydligt nog, ialla fall för mig.
 
richardtenggren
Jag har senaste veckan upplevt att när jag surfar in på forumet via min iPhone 7, iOS 11, att om jag går in och läser en tråd med nya inlägg och sedan backar tillbaka så är tråden fortfarande markerad som oläst, blå prick. Via chrome på datorn fungerar det som det ska.
 
Läsmarkeringen (den blåa pricken) finns kvar när du backar tillbaka om det finns fler sidor som är olästa. Det du beskriver brukar uppstå i trådar som t ex har 15 svar eller fler där det sista inlägget ligger på ett sidnummer som du inte besökt.
 
richardtenggren

Vet inte om videon fungerar men, tyvärr fungerar det inte som det brukar göra, men sen när vet jag inte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.